ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ٖطولانی ترین زیپ لاین
علمی

رکوردهای گینس: طولانی ترین زیپ لاین دنیا [تماشا کنید]

طولانی ترین زیپ لاین دنیا جبل جیص فلایت نام دارد که در شهر راس الخیمه امارات متحده عربی واقع شده و سال گذشته موفق شد نامش را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند. طولانی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۱

طولانی ترین زیپ لاین دنیا جبل جیص فلایت نام دارد که در شهر راس الخیمه امارات متحده عربی واقع شده و سال گذشته موفق شد نامش را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.

طولانی ترین زیپ لاین دنیا ۲.۸۳ کیلومتر وسعت دارد که برابر با ۲۸ زمین فوتبال است و کل دره مجاور به کوه جیص را تحت پوشش خود دارد. جیص بزرگ ترین کوهستان امارات متحده عربی محسوب می شود که ۱۶۸۰ متر از سطح دریا فاصه دارد و این زیپ لاین نیز در تاریخ یکم فوریه سال ۲۰۱۸ در آن افتتاح شد.

حاکم راس الخیمه اعلام کرده که مدیریت این زیپ لاین را به باتجربه ترین مدیران حال حاضر دنیا در این حوزه واگذار کرده است. ریکاردو لیزانو مدیر ارشد عملیاتی این مجموعه هم ضمن تایید این نکته اعلام کرد که آنها تجربه مدیریت بزرگ ترین زیپ لاین های دنیا در آمریکای مرکزی و جنوبی را به این منطقه آورده اند و پیشتر مدیریت رکورددار قبلی (Toroverde Puerto Rico) را بر عهده داشته اند که ۲.۲ کیلومتر وسعت داشت.

اما پروسه احداث این زیپ لاین که حاوی یک کابل فولادی به وزن ۶ تن است و در ارتفاع ۱۶۸۰ متری از سطح زمین مستقر شده حدودا یکسال به طول انجامیده است.

پیش بینی شده که هر پنج دقیقه یک نفر از هر دو زیپ لاین طی مسیر کند و در نتیجه روزانه به صورت تقریبی ۲۰۰ نفر و سالانه ۱۰۰ هزار نفر از این مجموعه بازدید کنند. علاوه بر این از آنجایی که دمای این منطقه ده درجه پایین تر از متوسط دمای امارات متحده عربی است انتظار می رود که در ماه های تابستان نیز این مجموعه فعال باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی