ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرمول خوشبختی اینشتین
کسب و کار

در مورد فرمول خوشبختی اینشتین چه می دانید

آلبرت اینشتین دانشمند آلمانی قرن نوزدهم در سال ۲۰۱۷ میلادی بار دیگر خبر ساز شد اما این بار نه به خاطر امواج گرانشی یا انشعاب زمان بلکه به خاطر فرمول خوشبختی. در ۲۴ اکتبر سال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

آلبرت اینشتین دانشمند آلمانی قرن نوزدهم در سال ۲۰۱۷ میلادی بار دیگر خبر ساز شد اما این بار نه به خاطر امواج گرانشی یا انشعاب زمان بلکه به خاطر فرمول خوشبختی.

در ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی دستنوشته ای کوتاه از آلبرت اینشتین در مزایده ای به قیمت ۱.۵۶ میلیون دلار به فروش رسید که به نظریه خوشبختی اینشتین شهرت داشت. آن دستنوشته همانطور که در ابتدا اشاره کردیم کمتر به آثار علمی این دانشمند شهیر شباهت دارد و بیشتر توصیه ای الهام بخش برای زندگی است.

در این یادداشت آمده است:

یک زندگی آرام و متوسط خوشبختی و شادی بیشتری را نصیب تان می کند تا تلاش برای موفقیت و تکاپوی مداوم.

پیش از برگزاری مزایده پیش بینی شده بود که این نامه در حدود ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار به فروش برود اما طولی نکشید که پیشنهادات قیمتی برای آن شش رقمی شدند. یادداشت دیگری نیز از آلبرت اینشتین در آن رویداد به مزایده گذاشته شد که در آن نوشته شده بود:

وقتی آرزویی باشد، راهش نیز هست.

این نوشته نیز به مبلغ ۲۴۰ هزار دلار فروخته شد در حالی که طبق پیش بینی ها مبالغ پیشنهادی برای خرید آن فراتر از ۶ هزار دلار نمی رفت.

یک نکته سخاوتمندانه

اما یادداشت هایی که با این قیمت های گزاف به فروش رسیدند دست نوشته های اینشتین هستند که سال ها قبل در دفتر یادداشت هتلی واقع در توکیو پیدا شدند. در سال ۱۹۲۲ میلادی اینشتین برای سخنرانی به هتل امپریال در توکیو سفر می کند. در آن زمان او تازه متوجه شده بود که جایزه نوبل را برنده شده. یکی از خدمتکاران نزد اینشتین می آید تا پیامی را به او بدهد اما یا اینشتین از دادن انعام به او خودداری می کند یا خدمتکار به خاطر قوانین هتل از پذیرفتن انعام خودداری می کند.

در ادامه اینشتین برای اینکه نگذارد خدمتکار دست خالی برود و همزمان شهرت رو به افزایشش را هم بیشتر کند دو دستنوشته به او می دهد و به خدمتکار اینطور می گوید:

اگر خوش شانس باشی این دست نوشته روزی بیشتر از انعام هایی که دریافت می کنی ارزش پیدا خواهد کرد.

این را فروشنده دست نوشته های اینشتین می گوید که حالا در هامبورگ آلمان زندگی می کند و می گویند نوه برادر خدمتکار هتل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸

    اونی که خریدش فکر کنم از این ادم های بوده که الکی واسه همه چی پول خرج میکنن و پوز میدن وگرنه چه دلیلی داره یه میلیون دلار خو با این پول میرفتی زندگی کلی ادم رو شاد میکردی

    • Amirhossein Yousefnejad
      Amirhossein Yousefnejad | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸

      دقیقا ثروتمندان الکی خوش که اینقدر پول دارن نمیدونن چکارشون بکننو چجوری خرج کنن اون وقت خیلیا به نون شب متحاجن خوب دست نوشته اینشتین قاب کنی بزنی به دیوار ولی عمل نکنی مثلا بهش چه فایده

مطالب پیشنهادی