ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نحوه تعیین مالیات بر ارث خودروهای داخلی و وارداتی در سال 98

بخشی از اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم در زمینه مالیات بر ارث است که از وراث متوفی نسبت به سهم‌الارث آنان و با توجه به نرخی که برای هر طبقه از وراث معین شده‌است وصول می‌شود. بر اساس قانون ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

بخشی از اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم در زمینه مالیات بر ارث است که از وراث متوفی نسبت به سهم‌الارث آنان و با توجه به نرخی که برای هر طبقه از وراث معین شده‌است وصول می‌شود. بر اساس قانون ارث اموال مشمول مالیات بر ارث که در نتیجه فوت شخص اعم از فوت واقعی یا فرضی انتقال می‌یابد.
سرپرست سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه‌ای نحوه تعیین قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به منظور دریافت دو درصد مالیات بر ارث را ابلاغ کرد.

مالیات بر ارث

اخیرا محمد قاسم پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی شرایط مالیات بر ارث وسایل نقلیه موتوری را برای سال 98 ابلاغ کرده است.

بر این اساس مفاد بند (4) ماده 17 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب 31 تیر 1394 انواع وسائل نقلیه موتوری، زمینی، دریایی و هوایی به نرخ دو درصد (2 درصد) بهای اعلامی توسط سازمان امور مالیاتی کشور در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث مشمول مالیات بر ارث هستند، بدین وسیله مقرر می‌دارد: بهای انواع خودروهای تولید داخل و وارداتی که هر سال در اجرای تبصره (6) ماده 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان متبوع اعلام می‌شود، به عنوان بهای اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور، در اجرای مقررات بند (4) ماده 17 قانون مالیات های مستقیم نیز ملاک عمل خواهد بود.

بنابراین با توجه به افزایش قابل توجه قیمت خودروها طی یکسال اخیر، می توان گفت که مالیات بر ارث خودرو نیز عملا افزایشی قابل توجه را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    تازه الان فهمیدم چرا تو لیست قیمت خودروساز ها یک مبلغی اضافه به عنوان مالیات دریافت می کنند !!!
    بالاخره اینم یک سازمانه با کلی کارمند که همشون نیاز به حقوق دارن دیگه، باید از جیب مردم حقوق این کارمندان رو هم تامین کرد دیگه ! و الا قرار نیست که از جیب دوستانی که دستشون تا آرنج تو بیت الماله چیزی کم بشه که !!!

  • Mr.am in.m
    Mr.am in.m | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸

    دارن مردم و روز به روز میچاپن لعنت به این مفسدها

مطالب پیشنهادی