ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

۳ دستور رییس جمهور به وزیر ارتباطات
تکنولوژی

۳ دستور رییس جمهور به وزیر ارتباطات در ملاقات نوروزی

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات، در پستی اینستاگرامی «دستورات رئیس جمهور در اولین ملاقات سال ۹۸» را منتشر کرد. جهرمی در اینستاگرام خود سه دستوری را که ريیس جمهور در ابتدای سال به او ابلاغ ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۴

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات، در پستی اینستاگرامی «دستورات رئیس جمهور در اولین ملاقات سال ۹۸» را منتشر کرد.

جهرمی در اینستاگرام خود سه دستوری را که رییس جمهور در ابتدای سال به او ابلاغ کرده بود عنوان کرد:

«۱۲ ماه، ۱۲ خدمت فراگیر دولت الکترونیک، کمک به توسعه بیشتر استارت آپ ها و رونق تولید از طریق آنها، توجه بیش از پیش به صیانت از اخلاق در فضای مجازی»

دولت الکترونیک موضوعی است که وزیر ارتباطات در سال گذشته تمرکز زیادی روی آن داشت تا تمامی وزارتخانه‌های دولتی و سایر نهادها به آن متصل شوند. اما در ابتدا این موضوع با مقاومت نهادها و وزارتخانه‌ها مواجه شد. جهرمی در این باره گفته بود بزرگترین جرم نگهداشتن اطلاعات و عدم اتصال دستگاه‌ها به سامانه‌هاست:

«هنوز بسیاری از سازمان‌ها به دولت الکترونیک نپیوستند. ما حتما به عنوان یک دستور حاکمیتی و یک مسئول دولتی بر این امر پافشاری خواهم کرد امروز دلیلی برای نگهداری اطلاعات وجود ندارد به نظر من این موضوع باید به عنوان یک فساد مطرح شود و اگر بخواهیم جرم انگاری کنیم باید نگه داشت اطلاعات و عدم تبادل آن را به عنوان جرم در نظر بگیریم.»

۳ دستور رییس جمهور به وزیر ارتباطات

حمایت از استارت‌آپ‌ها نیز سال گذشته در ابعاد مختلفی بررسی شد. از نحوه حمایت مالی گرفته تا حمایت در مقابل فیلترینگ. در همین رابطه دولت بخش‌نامه ای به منظور محدودسازی وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی برای شکایت مستقیم از استارت‌آپ ها با هدف فیلتر نشدن آنها ابلاغ کرد.

بر اساس این بخش‌نامه، کارگروهی در معاونت حقوقی رییس جمهور تشکیل خواهد شد که رییس آن نیز نماینده‌ی معاونت حقوقی رییس جمهور خواهد بود. اعضای این کارگروه، نمایندگان وزارتخانه‌های ارتباطات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی و معاونت علمی رییس جمهور خواهند بود.

گفتنی ست اخلاق در فضای مجازی هم موردی است که بسیاری از نهادهای مذهبی بر آن تاکید داشتند و انتشار بدون نظارت محتواهای نامناسب را در این فضا دلیلی بر ترویج فرهنگ نامناسب در میان مردم بالاخص جوانان می‌دانستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸

    گمشو برگرده قشم روباه بنفش! نبودنش بهتر از بودنشه!

  • Mohamad Saadatnia
    Mohamad Saadatnia | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸

    اونچنان تیتر زدین که نگو....اینقدر این بازیگرو گنده نکنید...

مطالب پیشنهادی