ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت سرفیس بوک 2 با سخت افزار جدید به روز شد

مایکروسافت به آرامی و در سکوت خبری سخت افزار مدل پایه لپ تاپ سرفیس بوک 2 را ارتقاء داده است. این غول نرم افزاری مدل 13 اینچی سرفیس بوک 2 را به پردازنده نسل هشتمی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۳

مایکروسافت به آرامی و در سکوت خبری سخت افزار مدل پایه لپ تاپ سرفیس بوک 2 را ارتقاء داده است. این غول نرم افزاری مدل 13 اینچی سرفیس بوک 2 را به پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i5 مجهز کرده که چهار هسته پردازشی دارد، در حالی که نسل هفتم این پردازنده ها دو هسته ای بودند.

البته سرفیس بوک 2 با پردازنده نسل هفتمی هم در فروشگاه مایکروسافت موجود است، اما با قیمتی پایین تر عرضه می شود. برای خرید مدل پایه این لپ تاپ با پردازنده نسل هفتم باید 1299 دلار بپردازید در حالی که مدل جدید با پردازنده نسل هشتم 1499 دلار قیمت خورده است. پردازنده مورد استفاده مایکروسافت در این دستگاه Core i5-8350u است که چهار هسته فیزیکی، هشت ترد و 6 مگابایت کش دارد. فرکانس پایه این پردازنده 1.7 گیگاهرتز است که در حالت توربو به حداکثر 3.6 گیگاهرتز می رسد.

این مدل از سرفیس بوک 2 به 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD و 8 گیگابایت حافظه رَم هم مجهز شده است. اگرچه تفاوت اصلی این مدل با نسل قبلی فقط در پردازنده است، ولی همین تغییر هم کارآیی آن را به مراتب افزایش می دهد. نسل هشتم پردازنده های اینتل از نظر تعداد هسته های فیزیکی، سرعت کلاک و حافظه کش نسبت به نسل قبلی ارتقاء قابل توجهی داشته اند.

البته استفاده از پردازنده اینتل Core i5-7300u در زمان عرضه اولیه سرفیس بوک 2 کمی عجیب بود، چون این پردازنده توان کافی برای اجرای فعالیت های سنگین ندارد. حالا مشکل پردازنده اصلی در مدل پایه سرفیس بوک 2 حل شده اما مشکل گرافیکی همچنان پابرجاست، چون در این مدل از کارت گرافیک انویدیا خبری نیست و باید به پردازشگر گرافیکی اینتل اچ دی 620 قناعت کنید.

گفتنیست مایکروسافت در تاریخ 17 آوریل برابر با 28 فروردین ماه رویدادی را در شهر نیویورک مختص خانواده محصولات سرفیس برگزار خواهد کرد. انتظار می رود در این مراسم اطلاعات بیشتری در مورد قیمت و زمان عرضه سرفیس هاب 2، تجهیزات جانبی مربوط به آن و مبلمان اداری ساخت شرکت Steelcase باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی