ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صدها وبسایت مبتنی بر وردپرس و جوملا به کاربران خود باج افزار می‌دهند

وبسایت هایی که بر مبنای جوملا و وردپرس (دو سیستم مدیریت محتوای محبوب اینترنتی) ساخته شده اند، شدیداً در خطر هک شدن قرار داشته و ممکن است بدافزارها و باج افزارهای مختلفی را به کاربران ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

وبسایت هایی که بر مبنای جوملا و وردپرس (دو سیستم مدیریت محتوای محبوب اینترنتی) ساخته شده اند، شدیداً در خطر هک شدن قرار داشته و ممکن است بدافزارها و باج افزارهای مختلفی را به کاربران خود منتقل کنند.

مهاجمان سایبری با استفاده از رخنه های موجود در پلاگین ها، تم ها و افزونه های وردپرس و جوملا قادرند باج افزار Shade و دیگر انواع بدافزارها را پنهان کرده و بازدیدکنندگان را به دریافت آنها ترغیب کنند.

به گزارش محققان کمپانی امنیتی Zscaler هکرها با استفاده از یک مسیر مخفی در پروتکل HTTPS، که معمولاً توسط مالک وبسایت برای اثبات هویت و حق مالکیت دامنه به نهادهای قانونی استفاده می شود، بدافزارهای خود را از دید مدیران وبسایت پنهان کرده و از طریق صفحات پربازدید، سیستم های کاربران را آلوده می کنند.

در میان بدافزارها باج افزار Shade بیشترین آمار حضور را به خود اختصاص داده است

پژوهشگران در هفته های اخیر شاهد جهش نمودارهای مربوط به بدافزارهای موجود در مسیر پنهان پروتکل HTTPS بوده اند که در میان آنها، باج افزار Shade بیشترین آمار حضور را به خود اختصاص داده بود. البته در صورت هوشیار بودن کاربر، آلوده شدن سیستم به بدافزار ممکن نیست؛ چرا که کاربر باید ابتدا روی لینک های آلوده کلیک کرده، فایل زیپ را دانلود نموده و سپس با باز کردن فایل جاوا اسکریپت موجود در آن، باج افزار را دریافت کند.

وردپرس

لازم به ذکر است که تا کنون بیش از 500 وبسایت که توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گرفته اند شناسایی شده و بیش از چند هزار تلاش برای انتقال باج افزار، نمایش محتوای آلوده و ارائه لینک های فیشینگ نیز گزارش شده است.

گفتنی است وبسایت های آلوده از وردپرس نسخه 4.8.9 تا 5.1.1 استفاده کرده و معمولاً تم های CMS تاریخ گذشته یا نرم افزارهای سمت سرور آنها دلیل اصلی وجود رخنه های امنیتی بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ADCFY
    ADCFY | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

    دیجیاتو خودت هم مراقب باش از وردپرسی ?

مطالب پیشنهادی