ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهار پیشنهاد مارک زاکربرگ برای نظم بخشیدن به اینترنت

فیسبوک چند وقتیست که در برابر قوانین و مقررات نرمش نشان می دهد و حالا به شفاف سازی روی آورده است. مارک زاکربرگ به تازگی سرمقاله ای را در بخش خبری فیسبوک منتشر کرده و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

فیسبوک چند وقتیست که در برابر قوانین و مقررات نرمش نشان می دهد و حالا به شفاف سازی روی آورده است. مارک زاکربرگ به تازگی سرمقاله ای را در بخش خبری فیسبوک منتشر کرده و چهار ایده را در مورد نظم بخشیدن به اینترنت مطرح نموده که می توان از آنها در سطح جهانی هم استفاده کرد.

او معتقد است اول از همه دولت ها باید سطح مرجعی را برای محتوای اینترنتی مشخص کنند و با استفاده از فیلترینگ از اشاعه محتوای نامناسب در پلتفرم های مختلف جلوگیری نمایند. فیسبوک نمی خواهد در این زمینه تصمیم گیرنده اصلی باشد و زاکربرگ از کمیته ای مستقل برای تعیین مبنای محتوا صحبت می کند.

مارک زاکربرگ

مدیر عامل فیسبوک همچنین از مقرراتی دم می زند که «استانداردهای مشترک» را برای احراز هویت اشخاص تعیین کنند، به خصوص افراد حقیقی یا حقوقی که در حوزه تبلیغات سیاسی فعالیت می کنند. او به برقراری «چارچوب هماهنگ جهانی» برای حفظ محرمانگی اطلاعات هم امیدوار است، چیزی شبیه GDPR اتحادیه اروپا که حفاظت از اطلاعات شخصی را بدون تخریب اینترنت فراهم سازد.

به جز موارد فوق، زاکربرگ می گوید باید قابلیت انتقال اطلاعات بین سرویس های مختلف را تضمین کرد، موضوعی که در «پروژه انتقال داده» پیش بینی شده است. حفاظت از اطلاعات در زمان انتقال بین سرویس های مختلف هم موضوع دیگریست که باید متولی مشخصی داشته باشد.

بیانیه خبری زاکربرگ شاید نویدبخش حرکت سریع فیسبوک به سمت محرمانگی و حفاظت از اطلاعات کاربران باشد، اما می توان آن را تقابل با درخواست سیاستمداران برای وضع قوانین سختگیرانه برای فیسبوک دانست. شاید زاکربرگ می خواهد تلویحاً به مراجع قانونگذاری بفهماند که چه نوع قوانینی را خواهد پذیرفت. از طرفی بحث اثربخشی سرمقاله زاکربرگ هم مطرح است. اینکه بدانیم مدیرعامل فیسبوک چه می خواهد ایرادی ندارد، ولی جلب نظر مساعد کشورهای دیگر کار ساده ای نخواهد بود، به خصوص در حال حاضر که این شبکه اجتماعی چندان محبوب نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

    یکی نیست به این بگه تو یکی دیگه ساکت شو، تا الانش اینترنت داره مسیر درستش رو میره از الانشو تورو خدا گند نزنید دیگه

  • taha 007
    taha 007 | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

    این نظم بخشیدن نیست این شروع یه دیکتاتوری مطلقه تا مطالب فقط به نفع اونا باشه فیسبوک همونی هست که هم بنیان گذارهاش ازش جدا شدن چون فقط اطلاعات خصوصی میفروشه و جاسوسی

مطالب پیشنهادی