ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل با یک مینی گیم در اپلیکیشن نقشه به استقبال اول آوریل رفت

هر سال در روز اول آوریل شرکت های مختلف با انتشار اخبار جنجالی و البته دروغ، یک سنت قدیمی به نام «April Fools» یا شوخی اول آوریل را به جا می آورند که در ایران ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

هر سال در روز اول آوریل شرکت های مختلف با انتشار اخبار جنجالی و البته دروغ، یک سنت قدیمی به نام «April Fools» یا شوخی اول آوریل را به جا می آورند که در ایران آن را با نام دروغ 13 می شناسیم.

کمپانی گوگل امسال رویکرد متفاوتی در پیش گرفته و با اضافه کردن یک مینی گیم نوستالژیک به اپلیکیشن نقشه خود (Google Maps) به استقبال شوخی اول آوریل رفته است.

در مینی گیم گوگل با یک قطار روی نقشه Snake بازی کنید

شرکت ساکن مانتین ویو با الهام گرفتن از بازی محبوب و خاطره انگیز Snake که در گوشی های نوکیا قدیمی مهم ترین سرگرمی محسوب می شد، یک مینی گیم به اپلیکیشن مپس اضافه کرده که در آن باید با استفاده از قطار که نقش مار را بازی می کند، مسافران را سوار کرده و تا جای ممکن رشد کنید. البته در این بازی بر خلاف نسخه کلاسیک اسنیک، خروج از صفحه مساوی باخت بوده و بدیهی است که برخورد قطار با خود نیز به پایان بازی منجر می شود.

شوخی اول آوریل

برای دسترسی به بازی، کافیست منوی گوگل مپس (سه خط بالا سمت چپ صفحه) را باز کرده و گزینه Play Snake را لمس کنید. البته لازم به ذکر است که به دلیل سیاست های گوگل، دسترسی کاربران ایرانی به این بازی مسدود شده و برای ورود به آن نیازمند نرم افزارهای تغییر IP خواهید بود.

اسنیک گوگل مپس در هفت زمین مختلف شامل کل نقشه، قاهره، سائوپائولو، لندن، سیدنی، سان فرانسیسکو و توکیو قابل بازی بوده و در هر نقشه علاوه بر مسافران، می توان با برخورد به سازه های مشهور (مانند برج خلیفه در نقشه کل جهان) امتیازات اضافی کسب کرد.

گفتنی است گوگل مینی گیم مورد بحث را به مناسبت شوخی اول آوریل برای اندروید و iOS عرضه کرده که تا یک هفته قابل بازی خواهد بود و پس از آن تنها از طریق صفحه وب مخصوصی که بعداً معرفی خواهد شد، در دسترس قرار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

    چقدر سرافرازیم و مقتدر که حتی یک بازی هم برایمان مسدود میکنند

    • مجید
      مجید | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

      چقدر اونا بی شرف که حتی همون بازی رو هم تحریم می کنن!

مطالب پیشنهادی