ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردهای گینس: حرکات موزون ۱۳۷۲ ربات در کنار هم [تماشا کنید]

از سال 2016 شرکت ها و گروه های مختلف با گردآوری تعداد زیادی ربات، سعی در شکستن رکورد گینس حرکات موزون هماهنگ و همزمان را داشته اند که این رکورد ابتدا توسط 540 ربات به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۱

از سال 2016 شرکت ها و گروه های مختلف با گردآوری تعداد زیادی ربات، سعی در شکستن رکورد گینس حرکات موزون هماهنگ و همزمان را داشته اند که این رکورد ابتدا توسط 540 ربات به ثبت رسید و در اقدامات بعدی رکوردهای 1007 و 1069 ربات نیز بر جای گذاشته شد.

حالا شرکت مخابراتی TIM S.p.A ایتالیا با استفاده از 1372 ربات 40 سانتیمتری Alpha 1S (که توسط شرکت چینی UBTECH، سازنده ربات های رکورد سال 2016 ساخته شده) رکوردهای قبلی را با اختلاف پشت سر گذاشته و گواهی گینس را هم دریافت کرده است.

برای اطمینان از صحت رکوردگیری، لورنزو ولتری داور رسمی گینس در روز ثبت رکورد حضور داشت تا از انجام حرکات موزون هماهنگ توسط همه ربات ها اطمینان حاصل کرده و ربات هایی که در حین رکوردگیری به زمین می خورند را از نتیجه نهایی حذف کند.

حرکات موزون

ربات Alpha 1S که از آلیاژ آلومینیوم با روکش پلاستیک ساخته شده، انعطاف پذیری بالایی دارد و قادر است با توجه به موسیقی، حرکات موزون متنوعی را به نمایش بگذارد. شرکت سازنده برای این ربات اپلیکیشن مخصوصی هم ارائه کرده که کاربر می تواند با دانلود برنامه های مختلف، حرکات و فعالیت های متفاوتی را از Alpha 1S دریافت کند.

ربات Alpha 1S با قیمت 399 یورو در بازار به فروش می‌رسد

البته ربات چینی مورد بحث چندان هم ارزان نیست و با برچسب 399 یورویی، اسباب بازی گران قیمتی به شمار می رود. همچنین با توجه به بررسی های انجام شده از Alpha 1S، این محصول 1.6 کیلوگرمی با 16 مفصل متحرک، مقاومت خوبی در مقابل ضربه نداشته و در صورت تمام شدن انرژی، نمی تواند تعادل خود را حفظ کند.

حرکات موزون

گفتنی است فرآیند رکوردگیری حرکات موزون هماهنگ 1372 ربات در ایتالیا، در خلال فیلمبرداری یک برنامه تلویزیونی انجام شده که در این برنامه مخصوص کودکان، گروهی از ربات های کوچک مصمم به یادگیری حرکات موزون هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی