ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

woman-driver-blowing-nose-with-handkerchief
خودرو

خودروهای ضد انفولانزا در راهند؛ جگوار لندرور و سیستم تهویه مطبوع آنتی پاتوژن

گروه جگوار لندرور معتقد است خودروها علاوه بر جابجا کردن افراد، می توانند نقشی مثبت در مبارزه با بیماری ها داشته باشند. به همین جهت مهندسین بزرگ ترین خودروساز بریتانیا در حال تست تکنولوژی جدیدی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

گروه جگوار لندرور معتقد است خودروها علاوه بر جابجا کردن افراد، می توانند نقشی مثبت در مبارزه با بیماری ها داشته باشند. به همین جهت مهندسین بزرگ ترین خودروساز بریتانیا در حال تست تکنولوژی جدیدی هستند که از شیوع بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری می کند.

آنفولانزا جگوار لندرور

هسته اصلی تکنولوژی جگوار لندرور را پرتوی فرابنفش (UV-C) تشکیل می دهد. این پرتو از 70 سال پیش در صنعت پزشکی کاربرد داشته و برای ضد عفونی کردن آب، فیلتر نمودن هوا و استریلیزه کردن سطوح استفاده می شود.

حال انگلیسی ها قصد دارند از پرتوی فرابنفش به منظور جلوگیری از گسترش باکتری ها و ویروس های مضر (پاتوژن ها) در خودروهای خود کمک بگیرند. سیستم ابداعی جگوار لندرور پاتوژن ها را در داخل سیستم تهویه در معرض UV-C قرار می دهد. با این کار هوای دمیده شده به کابین کاملا تمیز و عاری از هر گونه باکتری یا ویروس بیماری زا می شود و از این طریق می توان از گسترش ویروس آنفولانزا پیشگیری کرد.

jlr-pathogens-infographic

به گفته دکتر استیو ایلی (Steve Iley) رئیس دپارتمان پزشکی گروه جگوار لندرور، هر راننده به طور میانگین سالانه 300 ساعت را در پشت فرمان خودروی خود سپری می کند که می توان از این زمان زیاد به شکل بهینه جهت انجام اقدامات پیشگیرانه در رابطه با سلامتی شهروندان بهره برداری کرد.

آقای ایلی اعتقاد دارد پیشگیری از انتشار پاتوژن ها، در ارتقای سلامت کلی جامعه موثر است، زیرا به غیر از راننده افراد دیگری نیز سوار یک خودرو می شوند. این مساله در آینده نه چندان دور و زمانی که به اشتراک گذاری مسیر رواج پیدا کند، بیش از پیش اهمیت خواهد یافت.

woman-passenger-is-sneezing-into-tissue-paper

بد نیست اشاره کنیم گروه جگوار لندرور مدتی است که کار بر روی تکنولوژی از بین بردن پاتوژن ها را در آخرین نسخه از سیستم تهویه مطبوع خود آغاز کرده است. سیستم تهویه مطبوع 4 ناحیه ای و سیستم یونیزاسیون که در محصولات این گروه وجود دارند، از ولتاژ بالا به منظور تولید تریلیون ها یون منفی در اندازه نانو استفاده می کنند.

این یون ها که دارای پوششی از مولکول های آب هستند، با غیرفعال کردن پاتوژن ها اجزایی بزرگ تر را تشکیل می دهند. با گردش جریان و عبور هوا از فیلتر مخصوص، این ذرات در فیلتر به دام افتاده و از هوا جدا می شوند.

2020-jaguar-xe-44

تحقیقات پزشکی اخیر حکایت از آن دارند بهره گیری از UV-C می تواند در پیشگیری از انتقال چهار ابر میکروب اصلی تا 30 درصد موثر واقع شود. دکتر Hellmut Münch متخصص ایمنی شناسی در این باره گفته:

افزایش ابر میکروب ها و آلرژن ها یکی از بزرگ ترین تهدیداتی است که ما به عنوان گونه ای از موجودات زنده با آن روبرو هستیم. سرمایه گذاری روی ایمنی شناسی امروزه امری حیاتی است که برتری سیستم های ایمنی ما در برابر میکروارگانیسم ها را تضمین می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amin M
    Amin M | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

    اینها به فکر کوچکترین موضوع در مورد سلامت انسان ها هستن اونوقت خودرو سازهاما یک روز میان ترمز دیسکی و حذف میکنم یه روز ایربگ یک روز هم abcببین کجا و گیر چه کسانی افتادیم خدایا خودت رحم کن

مطالب پیشنهادی