ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رکورد گینس لگو
تکنولوژی

رکوردهای گینس: بزرگترین کشتی ساخته شده با لگو [تماشا کنید]

ساخت سازه ها با لگو هیجان خاص خود را دارد اما در عین حال حوصله و دقت بالایی می طلبد. رکورد گینس ساخت بزرگترین مدل کشتی برای نمونه ای ثبت شده که 8.44 متر طول، 1.33 ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

ساخت سازه ها با لگو هیجان خاص خود را دارد اما در عین حال حوصله و دقت بالایی می طلبد. رکورد گینس ساخت بزرگترین مدل کشتی برای نمونه ای ثبت شده که 8.44 متر طول، 1.33 متر عرض و 1.53 متر ارتفاع دارد.

این سازه با 2.5 میلیون قطعه، بزرگترین کشتی ساخته شده با لگو تا کنون است. وزن  2.8 تنی مدل لگویی هم احتمالاً بیشتر از تصورتان است. در ساخت، بیش از هزار نفر از جمله مهمانان کشتی واقعی «گنتینگ دریم» مشارکت داشته اند و 2 ماه زمان را در هنگ کنگ صرف این کار کرده اند.

رکورد گینس لگو

گنتینگ دریم یک کشتی با ظرفیت ناخالص حدود 150 هزار تن است که بیش از 335 متر طول و 39 متر عرض دارد. این کشتی با 18 عرشه در سال 2013 سفارش داده شد و فرایند تولید در 9 فوریه سال 2015 آغاز شد. در 19 آگوست 2016 شناور شد و در نهایت شرکت هنگ کنگی گنتینگ آن را تحویل گرفت.

این نمونه اولین مدل کشتی بزرگ ساخته شده توسط لگو نیست. پیش از این در سال 2016 کارمندان خطوط کشتیرانی دانمارک و شرکت خدمات حمل و نقل DFDS بزرگترین کشتی با طول 12 متر را ساخته بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۱۴ فروردین ۱۳۹۸

    واقعا دم این خارجیا گرررم. عجب حالی دارن.متاسفانه ماها که گرفتاریای زندگی مثل دلار و سکه و پیاز و فیلترینگ و سیل و زلزله و هزاران بلای طبیعی و غیر طبیعی دیگه رمقی برامون نزاشته.

مطالب پیشنهادی