ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناسا آزمایش موشک ضد ماهواره توسط هندوستان را محکوم کرد

جیم برایدنستاین رئیس ناسا اقدام اخیر هند در آزمایش یک فروند موشک ضد ماهواره را محکوم کرده و عنوان نمود که این آزمایش، 400 قطعه زباله فضایی را در مدار زمین پراکنده کرده است. هندوستان ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۳

جیم برایدنستاین رئیس ناسا اقدام اخیر هند در آزمایش یک فروند موشک ضد ماهواره را محکوم کرده و عنوان نمود که این آزمایش، 400 قطعه زباله فضایی را در مدار زمین پراکنده کرده است.

هندوستان هفته گذشته طی مأموریت موسوم به «شاکتی»، با استفاده از یک فروند موشک ضد ماهواره موفق شد یکی از ماهواره های خود در مدار نزدیک زمین (ارتفاع 300 کیلومتری) را منهدم کند. موفقیت در آزمایش اخیر هندوستان را به عنوان چهارمین کشور دارای فناوری انهدام ماهواره پس از ایالات متحده، روسیه و چین معرفی کرده است.

در این بین مقامات ناسا با محکوم کردن آزمایش شاکتی، چنین اقداماتی را خلاف روند آینده حضور انسان در فضا دانسته و از خطرات ناشی از افزایش تعداد زباله های فضایی در مدار زمین ابراز نگرانی کردند.

هر عملی که منجر به افزایش تعداد زباله‌های فضایی شود، می‌تواند برای ماهواره‌ها مخاطره‌آمیز باشد

از سوی دیگر اما وزیر امور خارجه هندوستان گفته آزمایش اخیر به دلیل انفجار در مدار نزدیک، خطری برای سایر ماهواره ها نداشته و بقایای به جا مانده از آن طی روزهای آتی با سقوط به سمت زمین، در اتمسفر خواهند سوخت. اما برخی محققان معتقدند که چنین ادعایی صرفاً برای گمراه کردن افکار عمومی مطرح شده و در واقعیت هر عملی که منجر به افزایش تعداد زباله های فضایی در مدار زمین شود، می تواند برای سایر ماهواره های مخاطره آمیز باشد.

موشک ضد ماهواره

لازم به ذکر است که بر اساس ادعای برایدنستاین رئیس ناسا، این سازمان هم اکنون 60 قطعه از 400 تکه ایجاد شده به دلیل انفجار را رهگیری کرده که طبق محاسبات، ریسک برخورد زباله با ایستگاه فضایی بین المللی را تا 44 درصد افزایش داده اند.

گفتنی است با وجود افزایش احتمال برخورد زباله های فضایی با ISS، برایدنستاین اظهار داشته که امنیت فضانوردان کاملاً تأمین شده است؛ چرا که ایستگاه فضایی بین المللی به کپسول های نجاتی مجهز شده که در شرایط برخورد قریب الوقوع، فضانوردان با استفاده از آنها می توانند از ایستگاه فرار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Milady
    Milady | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

    ایران هم باید هر چه سریعتر موشک ضد ماهواره بسازه تا هزینه جنگ با ایران برای آمریکا بیشتر شود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی