ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قطاری برای خیابان؛ اتوبوس برقی 250 نفری توسط BYD معرفی شد [تماشا کنید]

کمپانی چینی بی وای دی (BYD) بیشتر با خودروهای سواری و شاسی بلندش در کشور ما شناخته شده است. اما در کنار تولید چنین مدل هایی، بی وای دی در حوزه های دیگری مثل ساخت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

کمپانی چینی بی وای دی (BYD) بیشتر با خودروهای سواری و شاسی بلندش در کشور ما شناخته شده است. اما در کنار تولید چنین مدل هایی، بی وای دی در حوزه های دیگری مثل ساخت لیفت تراک، اتوبوس، کِشنده و ون، دوچرخه های برقی و باتری های قابل شارژ نیز فعالیت می کند.

شرکت چینی بی وای دی اخیرا از یک اتوبوس 88 فوتی (معادل 26.8 متر) پرده برداری کرده که به اعتقاد سازنده طولانی ترین اتوبوس برقی جهان است. این اتوبوس K12A نام داشته و همانند برخی نمونه های حاضر در خطوط شهری از اتاقی کمرشکن (معروف به آکاردئونی) بهره می برد.

از آنجایی که بی وای دی K12A طول زیادی دارد، بدنه آن از دو مفصل برخوردار است. به لطف همین ویژگی محصول جدید چینی ها می تواند تا 250 مسافر را با خود حمل کند که برای یک اتوبوس ظرفیتی فوق العاده بالا است.

بی وای دی

درباره مشخصات پیشرانه و باتری K12A بی وای دی جزئیاتی در دست نیست، اما می دانیم که این اتوبوس طویل قادر است با یک بار شارژ تا 186 مایل (معادل 300 کیلومتر) مسافت را با حداکثر 40 مایل (معادل 65 کیلومتر) در ساعت پشت سر بگذارد.

در گام اول اتوبوس سبز بی وای دی در خطوط BRT کلمبیا – موسوم به TransMilenio – به کار گرفته خواهد شد، اما احتمال حضور آن در سرویس های حمل و نقل عمومی دیگر کشورها نیز وجود دارد.

از آنجایی که در روزهای آغازین ماه آوریل به سر می بریم، شاید برخی بر این باور باشند که این دروغ اول آوریل یا همان دروغ سیزده باشد، اما شرکت بی وای دی با انتشار توئیتی این مساله را رد کرده است.

در ماه ژانویه نیز بی وای دی از بزرگ ترین اتوبوس دو طبقه جهان رونمایی کرد. با این حساب دور از انتظار نیست که این خبر نیز صحت داشته باشد. بد نیست اشاره کنیم در 9 سال گذشته این کمپانی بیش از 50 هزار دستگاه انواع اتوبوس تولید کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    فعلا که BYD ریده با انتخاب شریک تجاریش (کارمانیا) توی ایران!
    پایین ترین کیفیت مونتاژ،‌ ضعیف ترین خدمات پس از فروش، بیشترین زمان تاخیر در تحویل، الان هم که در تحویل S7 گل کاشته! بد عهدترین شرکت که یک سال و نیمه پول گرفته و همچنان وعده سر خرمن میده...

  • molavy
    molavy | ۱۴ فروردین ۱۳۹۸

    فقط دور میدون آزادی می‌تونه دور بزنه

مطالب پیشنهادی