ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دروغ اول آوریل
تکنولوژی

گزیده‌ای از بهترین، بدترین و عجیب‌ترین دروغ‌های اول آوریل 2019

هر ساله دروغ اول آوریل یا April's Fool تقریباً با 13 فروردین ما ایرانی ها همزمان می شود. در دنیای تکنولوژی هم در این روز شاهد دروغ هایی از سوی شرکت های بزرگ هستیم که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

هر ساله دروغ اول آوریل یا April's Fool تقریباً با 13 فروردین ما ایرانی ها همزمان می شود. در دنیای تکنولوژی هم در این روز شاهد دروغ هایی از سوی شرکت های بزرگ هستیم که گاهی عجیب و گاهی هم جالب و باورپذیر هستند. البته گاهی هم مایه آبروریزی شرکت ها می شوند. گاهی این دروغ ها دردسر ساز می شوند و حتی برخی شرکت ها از جمله مایکروسافت، این شوخی را بین کارمندان ممنوع کرده اند.

امسال هم دروغ های جالب، مضحک و گاه بی مزه ای گفته شد که در ادامه مطلب برخی از آنها را مرور می کنیم.

گوگل تولیپ؛ لاله هوشمند سخنگو

اگر آرزو دارید با گل ها صحبت کنید، گوگل تولیپ شما را به هدفتان می رساند. به لطف پیشرفت های هوش مصنوعی اسپیکر هوشمند گوگل هوم می تواند لاله ها را به خوبی درک کرده و امکان ارتباط دو طرفه بین انسان و لاله ها را فراهم کند. لاله ها می توانند به ما بگویند که چه زمانی به آب یا نور بیشتر احتیاج دارند. علاوه بر این به خوبی به درد دل هایتان گوش می دهند و حتی راهنمایی هایی برایتان دارند! برای استفاده از این قابلیت تنها کافیست از اسپیکر هوشمند گوگل هوم بخواهید با لاله تان ارتباط برقرار کند.

پاک کننده نمایشگر گوشی با اپلیکیشن

امسال گوگل در کنار مینی گیم در اپلیکیشن مپس به عنوان دروغ اول آوریل، یک گزینه دیگر را هم در آستین داشت: پاک کننده نمایشگر در اپلیکیشن Files برای گوشی های اندرویدی. این قابلیت که به سادگی می توان آن را از داخل تنظیمات اپلیکیشن فعال کرد، لکه ها و کثیفی های روی نمایشگر را تشخیص داده و پاک می کند.

خودروی الکتریکی وان پلاس

وان پلاس از محصول هوشمند بعدی خود خبر داد: یک خودروی الکتریکی به نام «وارپ کار» که به گونه ای یک تقلید از تسلا به حساب می آید. مشخصات کامل تر این خودرو در صفحه ای اختصاصی تشریح شده است. بر این اساس شتاب وارپ کار کمی کند تر از تسلا مدل اس است و مسافت قابل پیماش با یک بار شارژ هم کمتر است. به نظر می رسد خودرویی که در پس سایه های تصویر دیده می شود در واقع یک مک لارن است.

دستیار هوشمند جی فورس RTX انویدیا

دستیار هوشمند انویدیا یا به اختصار .R.O.N می تواند راهنمایی های جالبی برای بازی بهتر در Apex به شما ارائه دهد؛ به عنوان نمونه به شما می گوید که برای زنده ماندن بهتر است که همین الان مخفی شوید یا حتی می تواند نقش یک مربی بازی را بریتان ایفا کند. علاوه بر این می تواند در انجمن های اینترنتی از جمله ردیت با ترول های دیگر چت کرده و جوابشان را بدهد.

پهپادی برای گردش حیوانات خانگی

این دستگاه به کار آن دسته از افرادی می آید که حوصله بیرون بردن سگ خانگی خود برای گردش را ندارند. پهپاد «داگ واکر» به میکروفن و دوربین مجهز شده و با استفاده از آن می توانید از راه دور هم با سگ خود صحبت کنید. اما اگر پهپاد روی سر حیوان بیچاره سقوط کند یا بیش از حد اوج بگیرد و سگ کوچک را به آسمان ببرد چه می شود؟

جالب اینکه سایت تامبزآپ در ظاهر این محصول را به فروش می رساند. البته در انتهای همین صفحه می گوید که فریب خورده اید.

محصول جالب دیگر این سایت یک درب ویژه برای بیرون رفتن سگ ها و گربه های خانگی است که تنها به حیواناتی که با سیستم حسگر اثر پنجه تأیید شوند، اجازه ورود می دهد.

وِیمو پِت؛ سرویس ماشین خودران برای حیوانات خانگی

ویمو که از زیر مجموعه های گوگل به حساب می آید و فناوری های ماشین های خودران را توسعه می دهد سرویس ویژه ای برای انتقال حیوانات خانگی را ارائه کرده است. حیوانات علاوه بر این که به مقصد دلخواه شما می روند از فضای داخلی خودرو از جمله نمایش لیزری هم لذت خواهند برد.

امسال هم مانند سال های گذشته دروغ های اول آوریل کم نبود. علاوه بر موارد فوق، لاکهید مارتین خبر از قصد خود برای تولید عطری با بوی اعماق فضا داد. سودا استریم دستگاهی را تبلیغ کرد که با همکاری اسکات کِلی، فضانورد ناسا توسعه داده شده و با استفاده از آن هر شخصی می تواند آب گاز دار تولید کند. اپراتور مخابراتی تی موبایل هم از غرفه موبایل ویژه ای گفت که قرار است در سراسر ایالات متحده نصب شود. کاربران با وارد شدن به این غرفه می توانند به دور از صداهای محیط به راحتی با گوشی موبایل خود مکالمه کنند.

به نظرتان کدام دروغ اول آوریل امسال جالب تر بود و آرزو می کردید کدام یک حقیقت داشته باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    پاک کننده گوشی خیلی مسخره بود

  • انتقاد سازنده
    انتقاد سازنده | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    دروغ گفتن توی هر فرهنگی کار ناپسند و غیر اخلاقی است. توی فرهنگ اصیل ایرانی هم دروغگویی نکوهش شده. چون توی کشورهای متمدن این رسم را گذاشتن که در یک روز سال به طور وسیع دروغ می‌گن و همدیگه را سرکار می‌ذارن، دلیل نمیشه که ما هم عیناً همون اشتباه را انجام بدیم و به طور گسترده توی شبکه‌های اجتماعی به همدیگه دروغ سیزده بگیم. اونها خودشون هم فهمیدن که این کار میتونه منجر به چه مشکلاتی بشه و همانطور که توی متن نوشته، بعضی از شرکتهای مهم این کار را ممنوع اعلام کردند.

مطالب پیشنهادی