ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گربه

منتخب تد: دلیل رفتارهای عجیب گربه‌ها چیست؟ [تماشا کنید]

اگر با گربه ها بازی کرده یا حتی از آنها وحشت داشته باشید حتما بارها این سوال را پرسیده اید که دلیل رفتارهای عجیب و غریب آنها از جمله خر خر کردن، چنگ زدن، کمین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

اگر با گربه ها بازی کرده یا حتی از آنها وحشت داشته باشید حتما بارها این سوال را پرسیده اید که دلیل رفتارهای عجیب و غریب آنها از جمله خر خر کردن، چنگ زدن، کمین کردن و روی پنجه راه رفتن چیست؟

در طول تاریخ این حیوانات، شکارچیان انفرادی حیوانات کوچکتر و در عین حال طعمه هایی برای گوشت خواران بزرگتر بوده اند. به عنوان شکارچی و شکار بقای آنها وابسته به رفتارهای غریزی حیاتی بوده است. امروز شاهد همین رفتارها در گربه های وحشی و اهلی هستیم.

گربه

فرکانس صدای خر خر کردن گربه ها بین 25 تا 150 هرتز و در محدوده ای است که می تواند محرکی برای بازسازی بافت های بدن باشد. به عبارتی ممکن است این خر خر عضلات و استخوان های او را التیام دهد و البته شاید برای شما هم که همدم گربه تان هستید التیام بخش باشد.

همین رفتارهای گربه های خانگی که ممکن است برای شما تعجب بر انگیز باشد اما در حیات وحش برای میلیون ها سال در بین آنها طبیعی بوده است.

با ویدیوی تد همراه باشید تا با دلایل دیگر رفتارها آشنا شوید. می توانید زیر نویس فارسی ویدیو را با کلیک روی گزینه subtitles و انتخاب گزینه Persian فعال کنید.

TED
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی