ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

5100 دلار؛ قیمت باورنکردنی برای ب ام و سری 7 مدل E38

ب ام و سری 7 اتاق E38 که در اینجا قصد معرفی آن را داریم در حدود 20 سال سن داشته .و به واقع یکی از بهترین خودروهای لوکس بازار در زمان خود محسوب می ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

ب ام و سری 7 اتاق E38 که در اینجا قصد معرفی آن را داریم در حدود 20 سال سن داشته .و به واقع یکی از بهترین خودروهای لوکس بازار در زمان خود محسوب می شود. این روزها پس از گذشت 20 سال نمونه های سالم و کم کارکردی از این خودرو با قیمت های بسیار خوبی در بازار به فروش می رسند و به طور مثال نمونه مورد بحث در اینجا یک ب ام و 740i سال 1998 است که با قیمت باورنکردنی 5100 دلار آگهی شده است.

کارکرد این خودرو تنها 158 هزار کیلومتر است و از نظر ظاهری در بهترین حالت خود قرار دارد. در داخل اتاق این خودرو نیز شرایط در بهترین حالت خود بوده و هر دو سیستم تهویه مطبوع خودرو به خوبی کار می کنند. تنها چرم صندلی ها پس از گذشت 20 سال کمی کهنه شده اند.

این مدل به موتور V-8 با کد M62 مجهز است که بر خلاف مدل های بالاتر فاقد سیستم VANOS (سوپاپ متغیر برقی بی ام و) است که گرچه قدرت کمتری تولید می کند اما به همان اندازه از پیچیدگی کمتری نیز برخوردار است.

هرچند این خودرو لوکس در زمان عرضه قیمت به نسبت بالایی داشته است (در حدود 61.500 دلار در سال 1998) اما باید به این نکته نیز توجه که خودروهای لوکس و سایز بزرگ همیشه به قیمت بالاتر و هزینه نگه داری بیشتر مشهور بوده اند.

به طور مثال اگر مشکلی در بخش تایمینگ زنجیری موتور این خودرو به وجود بیاید هزینه بالایی برای تعمیر آن نیاز است. سری 7 اتاق E38 سومین نسل سری 7 بود که توسط بی ام و عرضه شد. این خودرو لوکس همراه با اولین های بسیاری عرضه شد که از جمله آن ها می توان به اولین موتور دیزلی در سری 7، اولین خودروی اروپایی مجهز به رهیاب ماهواره ای و همینطور اولین خودرو با ایربگ پرده ای اشاره کرد.

سری 7 اتاق E38

بی ام و در سال 1998 میلادی سری 7 اتاق E38 را با یک فیس لیفت همراه کرد که مدل مورد بحث در اینجا نیز از نوع فیس لیفت شده این خودرو است. مدل فیس لیفت دارای چراغ های عقب و جلو متفاوت و تغییراتی در بخش قوای محرکه توسط می باشد.

اتاق E38 تا سال 2001 میلادی توسط بی ام و تولید شد و سپس با نسل جدید سری 7 یعنی E65 جایگزین شد. بسیاری از افراد، این نسل از ب ام و سری هفت را آخرین مدل اصیل و زیبا (براساس مدل های محبوب دهه 90 میلادی) می دانند.

چنین قیمت هایی باعث می شود که در بسیاری از کشورها خرید خودروهای دست دوم و قدیمی نسبت به خرید خودروهای نو ارزان قیمت و بی کیفیت اولویت داشته باشد و به همین دلیل است که حالا در برخی از کشورهای در حال توسعه در شرق اروپا، منطقه قفقاز، خاورمیانه شامل لبنان، عراق، افغانستان، شمال آفریقا و حتی استرالیا، شاهد بازار داغ خودروهای دست دوم خارجی باشیم. بنابراین پر واضح است که در چنین شرایطی، برای خودرویی مانند پراید با قیمت صادراتی 5000 دلاری، شانس چندانی برای عرض اندام در بازار کشورهای منطقه وجود ندارد، مگر آنگه به فروش خودروهای داخلی برای ناوگان تاکسی رانی چنین کشورهایی برنامه ریزی شود و این راهکار هم اکنون نیز توسط سایپا و ایران خودرو نیز پیگیری می شود و از همین روست که در خیابان های برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد استفاده از تاکسی های ایرانی پراید و سمند هستیم که به دلیل هزینه های نگهداری اندک (قیمت ناچیز قطعات یدکی نسبت به سایر خودروها) معمولا با اقبال رانندگان مواجه می شوند.

سمند تاکسی در داکار (سنگال)
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Naser1015
    Naser1015 | ۱۴ فروردین ۱۳۹۸

    کی گفته تو عراق از این ماشین ها استقبال میشه؟ طبق قانون جدیدی که دارن اونا ماشین پایین 2017 گمرک نمیشن و حق ورود به کشور رو ندارن به خاطر مسائل زیست محیطی.

مطالب پیشنهادی