ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

carlos-ghosn (2)
خودرو

موفق ترین مدیر خودروسازی جهان کلاه بردار از آب در آمد؛ بازداشت مجدد کارلوس گون [به روز رسانی]

نیسان و میتسوبیشی اعلام کرده اند که مدیرعامل سابق این شرکت یعنی کارلوس گون مبلغ 6.9 میلیون پوند بدون اعلام به هیئت مدیره دریافت کرده است. کارلوس گون همچنان در ژاپن زندانی است و اتهامات ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۵

نیسان و میتسوبیشی اعلام کرده اند که مدیرعامل سابق این شرکت یعنی کارلوس گون مبلغ 6.9 میلیون پوند بدون اعلام به هیئت مدیره دریافت کرده است. کارلوس گون همچنان در ژاپن زندانی است و اتهامات جدی مالی او هر روز سنگین تر می شود.

نقض قوانین شرکت های نیسان و میتسوبیشی و دریافت مبلغ 6.9 میلیون پوند از یک شرکت جوینت ونچر نیسان-میتسوبیشی در کشور هلند به مدت سه سال اتهامات گون را سنگین تر کرده است.

او پیش از این در یک بیانیه عمومی اعلام کرده بود که به غلط متهم به" سو رفتار مالی" شده است.

گون

گون 64 ساله در ماه نوامبر سال گذشته میلادی در ژاپن دستگیر شد. او برای اولین بار در دادگاهی در توکیو حاضر شد.

او در این دادگاه در اولین دفاعیه خود اعلام کرد:

تمامی اتهامات وارده به من غلط است و من بی گناه هستم. من همانند چند دهه حضور حرفه ای در این صنعت با تعهد و یکپارچگی عمل کرده ام. این اتهامات بر پایه اطلاعات غلط و ناعادلانه به من وارد شده است.

همچنین او از علاقه قلبی خود به نیسان و دست آوردهای خود در این شرکت صحبت کرده است.

گون همچنان سمت مدیرعاملی خود در رنو را حفظ کرده است و تنها در شرکت های نیسان و میتسوبیشی به عنوان شاکیان اصلی پرونده خلع مقام شده است.

وی در خصوص میزان حقوق دریافتی از خود نیسان نیز عنوان کرد:

من هرگز از نیسان پولی بابت غرامت دریافت نکرده و هیچگونه قرارداد اجباری با رقم پرداختی ثابت از این شرکت ندارم.

اتهام دیگری که علیه آقای گون وارد شده است مربوط به خسارتی در حدود 13.3 میلیون پوند است که به سرمایه شخصی آقای گون وارد شده است و اون این رقم را به شرکت نیسان تحمیل کرده است.

آقای گون در مورد این اتهام نیز اعلام کرده است:

من از شرکت درخواست کردم که به طور موقت این وثیقه را با توجه به تبدیل ارز قرار دادهای خارجی در اختیار او بگذارند و شرکت از طریق این حرکت، سرمایه و پول خود را از دست نداده است.

دیگر اتهام آقای گون مربوط به پرداخت وجه به یک بازرگان عربستانی به نام "خالد جوفالی" از سرمایه شرکت نیسان است که در مقابل دریافت یک اعتبار نامه صورت گرفته است. این اعتبار نامه برای کمک به زیان های سرمایه گذاری گوسن از خالد جوفالی گرفته شده است.

در پاسخ گون اعلام کرده است که جوفالی به طور مناسب برای تامین مالی یک پروژه به نیسان کمک کرده است. مسئله را با یک توزیع کننده در منطقه خلیج فارس حل کرده است و مذاکراتی برای توسعه و ساخت یک کارخانه این شرکت در عربستان سعودی انجام داده است.

در این رابطه شرکت خالد جوفالی در بیانیه ای اعلام کرده است که پرداختی هایی که از طرف نیسان دریافت کرده برای شروع کسب و کار مشروعشان بوده است.

دستگیری مجدد کارلوس گون [به روز رسانی]

حدود یک ماه پس از آزادی موقت کارلوس گون که با وثیقه ای به مبلغ 8 میلیون یورو، صورت گرفته بود. رسانه های ژاپن در خبری ویژه به شکل زنده دستگیری مجدد این مدیر با سابقه را پوشش دادند. مقامات قضایی ژاپن، این اقدام ضربتی را به دلیل مطرح شدن موارد تازه در پرونده آقای گون می دانند و این درحالیست که کارلوس گون کل این قضیه را ناشی از یک توطئه برای آسیب زدن به جایگاه مدیریتی او در شرکت نیسان قلمداد می کند. گون قصد داشت تا با برگزاری یک نشست مطبوعاتی ابهامات مطرح شده در این پرونده را پاسخ دهد اما حالا با دستگیری مجدد، عملا شانس برگزاری نشست مطبوعاتی توسط این مدیر ارشد هولدینگ، رنو-نیسان- میتسوبیشی از بین رفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • abo_l
    abo_l | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    اینا بیان ایران یه سری به پرونده های سایپا و ایران خودرو بزنن بعد عملکرد شونو با کیفیتشون و مبالغی که دریافت کردن برا پول ماشینو خدماتشون رو مقایسه کنن با گوسن اونوخ معنی رانت و رشوه و مبلغ دریافتی رو میفهمن بعد میرن به پای گوسن میوفتن

  • H B
    H B | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    کجا تو متن اصلی گفته زندانیه؟ کسی که جرمش اثبات نشده رو زندانی نمیکنن بعدشم از زندان مدیر عامل رنوست؟

مطالب پیشنهادی