ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد مینی
تکنولوژی

امتیاز تعمیرپذیری نسل پنجم آیپد مینی همه را ناامید می‌کند

همانطور که می‌دانید، اپل مدتی پیش نسل پنجم تبلت‌ آیپد مینی خود را روانه بازار کرد. با این حساب وبسایت iFixit طبق رویه همیشگی وظیفه خود دانسته که این تبلت را کالبدشکافی کرده و آن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

همانطور که می‌دانید، اپل مدتی پیش نسل پنجم تبلت‌ آیپد مینی خود را روانه بازار کرد. با این حساب وبسایت iFixit طبق رویه همیشگی وظیفه خود دانسته که این تبلت را کالبدشکافی کرده و آن را از نظر تعمیرپذیری بررسی کند.

به گزارش آی فیکس ایت، تبلت 7.9 اینچی جدید اپل از منظر ظاهری مدل ارتقاء و بهبود یافته آیپد مینی 4 محسوب می‌شود. هر چند یکی از تغییرات قابل توجه آن، طراحی جدید کانکتور باتری بوده که به گفته آی فیکس ایت از آسیب زدن به نور پس‌زمینه نمایشگر هنگام تعمیر دستگاه جلوگیری به عمل می‌آورد. تیم آی فیکس ایت این تغییر در طراحی را «جذاب» توصیف کرده است.

اما به جز این مورد، به نظر می‌رسد که نسل پنجم آیپد مینی تعمیرپذیری چندان مطلوبی ندارد. در گزارش کالبدشکافی آی فیکس ایت می‌خوانیم که نمایشگر و باتری آیپد مینی جدید، هر دو به سختی جدا می‌شوند. به عنوان مثال اگر جداسازی نمایشگر با دقت کافی انجام نگیرد، این موضوع ممکن است باعث اختلال در عملکرد تاچ آیدی شود.

آیپد مینی
بر خلاف تصور، جداسازی نمایشگر آیپد مینی جدید کار آسانی نیست.

آی فیکس ایت در بخشی از گزارش خود می‌گوید: «تعویض باتری و نمایشگر دو مورد از متداول‌ترین تعمیرات هستند، و آیپد مینی جدید هر دو کار را بی دلیل سخت و دشوار کرده است.»

به گفته تیم کالبدشکافی این دیوایس، باتری آیپد مینی جدید ابزاری برای جداسازی آسان ندارد و برای جدا کردن نمایشگر در شرایطی که تاچ آیدی آسیب نبیند، ناچار به جدا کردن دکمه هوم خواهید بود که کار نسبتا دشوار و زمان‌بری به حساب می‌آید.

آی فیکس ایت می‌گوید که همچنان آیفون‌های اپل تعمیرپذیری بهتری از تبلت‌های آیپد دارند. با تمام این اوصاف و جمع‌بندی موارد بالا، تیم آی فیکس ایت پس از کالبدشکافی کامل نسل پنجم آیپد مینی امتیاز تعمیرپذیری 2 از 10 را به این دیوایس اعطا کرده که بسیار ضعیف و ناامید‌کننده به نظر می‌رسد.

تا این لحظه، اپل در خصوص تعمیرپذیری این دستگاه هیچ گونه اظهار نظری نداشته است. در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به کالبدشکافی تبلت 399 دلاری اپل را مشاهده کنید:

آیپد مینی
ساختار جدید کانکتور باتری جزو معدود نقاط مثبت تعمیرپذیری آیپد مینی جدید بوده است.
آیپد مینی
نمایی از باتری و پشت بدنه دستگاه.
آیپد مینی
به گفته آی فیکس ایت برای جداسازی نمایشگر نیازمند جدا کردن تاچ آیدی خواهید بود که می تواند خطرساز باشد.
آیپد مینی
نمایی از پردازنده، فلش مموری، ماژول وای فای، بلوتوث، ان اف سی و شارژر یو اس بی آیپد مینی نسل پنجم.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی