ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

PSA 2
خودرو

استراتژی جدید PSA برای آسیا؛ بازار هند جایگزین بازار ایران می شود

مدیرعامل گروه خودروسازی PSA کارلوس تاوارس با اعلام این که خانواده پژو به دنبال حمایت بیشتر از این گروه خودروسازی است. عنوان کرد که PSA به دنبال توافقاتی با گروه خودروسازی فیات-کرایسلر و جگوار-لندرور است. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

مدیرعامل گروه خودروسازی PSA کارلوس تاوارس با اعلام این که خانواده پژو به دنبال حمایت بیشتر از این گروه خودروسازی است. عنوان کرد که PSA به دنبال توافقاتی با گروه خودروسازی فیات-کرایسلر و جگوار-لندرور است. این توافقات در به اشتراک گذاری سایت های تولیدی، پلت فرم، قوای محرکه و مواردی از این دست خواهد بود.

رابرت پژو به عنوان رئیس هولدینگ خانوادگی پژو اعلام کرده است که این سهام دار بزرگ در صورت مشاهده فرصتی مناسب، پشتیبانی بیشتری از این گروه خودروسازی خواهد کرد.

او در این رابطه می گوید

ما از ابتدا خرید اوپل و واکسهال را پشتیبانی کردیم. اگر فرصت مشابه دیگری به وجود بیاید ما همچنان از آن حمایت خواهیم کرد. عملکرد و بازگشت دوباره اوپل به بازار از پیشبینی های ما بسیار جلوتر رفته است و انتظار چنین عملکردی را نداشتیم.

در حال حاضر گروه خودروسازی PSA بین سه سهام دار اصلی تقسیم شده است. دولت فرانسه که سرمایه گذاری در این زمینه را با همکاری بانک Bpifrance انجام داده است و شرکت دانگ فنگ چین علاوه بر خانواده پژو هر یک دارای سهام 12.23 درصدی هستند.

فعلا نیاز به سرمایه گذاری عظیمی در زمینه کاهش مصرف سوخت، خودروهای الکتریکی و تحقیقات در زمینه خودروهای خودران نیاز است و این به این معنا است که خودروسازان متوسط همچون گروه PSA باید با احتیاط و ملاحظه بیشتری نسبت به بزرگ ترین خودروسازان جهان همچون رنو-نیسان-میتسوبیشی، گروه فولکس واگن و تویوتا داشته باشند.

گروه psa

گروه PSA در حال حاضر در رویای حضور مجدد در بازار آمریکا به سر می برد و نیاز به یک خودروساز بزرگ و حاضر در خاک این کشور دارد. به همین دلیل گروه فیات کرایسلر می تواند محتمل ترین گزینه به شمار برود.

در نمایشگاه ژنو که چندی پیش برگزار شده است مدیرعامل گروه FCA (فیات کرایسلر) مایک منلی در این زمینه اعلام کرده است که ما از توافقی که منجر به قدرتمند تر شدن فیات کرایسلر بشود حمایت خواهیم کرد.

در حال حاضر 90 درصد فروش PSA در بازار داخلی آن یعنی اروپا است و هر توافقی که برای پژو بازارهای جدیدی را به همراه داشته باشد، توافق بسیار عالی برای این شرکت محسوب می شود. فعلا پژو به دنبال آن است تا قبل از سال 2021 میلادی فروش محصولات خود را در بازار بزرگ هند آغاز کند. همچنین برند اوپل قرار است به طور گسترده ای در بازار روسیه عرضه شود. به علاوه پژو به دنبال ساخت خودروهای اقتصادی مشابه با برند داچیا رنو است.

گروه psa

همچنین PSA به توافقی با شرکت سرمایه گذاری هندوستان موتور رسیده است. این شرکت در نزدیکی سایت تولیدی بنگالور هند، ظرفیت تولید 300 هزار موتور  و 200 هزار جعبه دنده در سال را دارد.

لازم به ذکر است که بازار خودروی هند به سرعت در حال رشد است و پیش بینی می شود تا سال 2025 میلادی این بازار فروش 6 میلیون دستگاهی در سال را تجربه کند و تبدیل به سومین بازار بزرگ خودرو در جهان شود.

در حال حاضر شرکت های تاتا، هیوندای، ماروتی سوزکی، ماهیندرا بیش از 80 درصد بازار هند را در اختیار دارند و 20 درصد باقی بازار دست دیگر شرکت های اروپایی، آسیایی و آمریکایی است.

این درحالیست که در پی تحریم های اخیر، درآمد پژو از بازار ایران بار دیگر کاهش یافته است و همین امر باعث شده تا پژو به بازارهای تازه ای بیاندیشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • peyman57
    peyman57 | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸

    کم کم بوی گند کاهش ارزش پول داره درمیاد. تحریم ب کنار با این ارزش پولمون سود اونام کم میشه نمیصرفه براشون بیان
    به کجا داریم میریم

  • مجید
    مجید | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    این دفعه که خیانت و دست های پیدا و پنهان دولت واداده مشخص بود که بعد از بدعهدی قبلی پژو، مجدد باهاش همکاری کردن ولی دفعه بعد اگر هرکدوم از مسئولین حرف از ورود پژو بزنن، رسما خائن و دزد و رشوه بگیر هستن!
    یعنی میخوام یکبار دیگه پژو بخواد بیاد ایران! بعد ببینید اونجا چکارشون می کنیم.... فرانسوی های عوضی!

    • rahbari
      rahbari | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸

      اول از همه خودت میخری. جهان اقتصاد و سیاست خاله بازی که نیست. تراست های عظیم نه تنها دنبال سود کوتاه مدت هستن بلکه به بلند مدت هم فکر میکنن. سری قبل هم از روی دلسوزی وارد بازار ایران نشدن.

    • ErfanMTI
      ErfanMTI | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸

      کشوری بدور از ثبات و اعتماد
      دائما درگیر با کشور های دیگه و ارزش پولی به شدت متغیر
      بازار انحصاری داخلی و جیب خالی مردمش
      کدوم یکی از اینا باید باعث بشه یه شرکت معتبر بیاد اینجا؟
      از خدات باشه که دوباره پژو برگرده
      پژو و رنو توی خودروسازی دنیا شرکت هایی افت کرده و عقب ماندا حساب میشن که دارن تلاش میکنن بازار های نو ظهور رو بگیرن و اینجوری خودشون رو بکشن بالا
      ببین دیگه اینجا چقدر گند بوده شرایط که مجبور به رفتن شدن
      فکر کردی وقت و سرمایه خودشون رو از سر راه اوردن که بیان مذاکره کنن و توافق کنن و بعدشم بذارن برن؟
      قبل از متهم کردن بقیه اول از همه ببین چی هستی و چی داری
      به جایی رسیدیم که دانگ فنگ و جک و جیلی و ام وی ام هم دارن از ایران میرن
      بی غیرت ها میخوان با لادا آشغال ساز روسی مذاکره کنن بیارنش ایران تا دوباره یه چیزی شبیه پراید و پژو بدن دست مردم
      کشوری با اینهمه منابع و درامد و نیروی جوان این باید باشه نتیجش؟

مطالب پیشنهادی