ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آزمایشگاه مجازی
تکنولوژی

منتخب تد: آزمایشگاه‌های مجازی چگونه آینده کلاس درس را متحول می‌کنند؟ [تماشا کنید]

دنیا به سرعت در حال بزرگ شدن است و همین موضوع چالش های متعددی را برای ما انسان ها به همراه دارد؛ چالش هایی از جمله مقابله با گرمایش زمین، حل مشکل کمبود منابع آب، ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

دنیا به سرعت در حال بزرگ شدن است و همین موضوع چالش های متعددی را برای ما انسان ها به همراه دارد؛ چالش هایی از جمله مقابله با گرمایش زمین، حل مشکل کمبود منابع آب، گرسنگی و درمان بیماری ها. اما چه کسی باید ما را در یافتن راه حل این موضوعات کمک کند؟ نسل آینده دانشمندان یا به عبارتی دانشجویان فعلی همان افرادی هستند که به دنبالشان هستیم. «مایکل بودکر» کارآفرین معتقد است روش های آموزش فعلی کم و بیش مشابه با قبل و فاقد خلاقیت است اما آزمایشگاه مجازی می تواند شرایط آموزش را عوض کند.

بودکر در سخرانی خود از روش های متفاوتی برای آموزش می گوید. او از روش شبیه سازهای آموزش خلبانان صحبت می کند و اینکه چرا چنین روشی را برای آموزش در سایر حوزه ها هم به کار نبریم؟ بر این اساس یک شبیه ساز آزمایشگاه مجازی ساخته شده که می توان با هدست های واقعیت مجازی ارزان قیمت، آیپد یا لپتاپ آن را تجربه کرد.

آزمایشگاه های مجازی به دور از مخاطرات امکان تجربه های مشابه دنیای واقعی را برای دانشجویان فراهم می کنند

دانشجویان می توانند شرایط آزمایشگاه های واقعی را شبیه سازی کنند. به عنوان نمونه می توانند به دور از مخاطرات باکتری سالمونلا شرایط تحقیق روی این ویروس را شبیه سازی کنند. علاوه بر این آزمایش های مجازی پیشرفته ای در همکاری با موسساتی از جمله MIT ایجاد شده تا به عنوان مثال شرایط تحقیقات به روز درباره سرطان به دانشجویان آموزش داده شود. این سیستم همچنین امکان امتحان گرفتن از دانشجویان و گزارش نمرات به استادان را شامل می شود.

با مشاهده ویدیوی سخنرانی تد با مزایای این گونه آزمایشگاه ها چه برای دانشجویان و چه برای مراکز آموزشی بیشتر آشنا شوید. می توانید زیر نویس فارسی ویدیو را با کلیک روی گزینه subtitles و انتخاب گزینه Persian فعال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    اسم بر نامه ای که میگه
    Labster
    هستش

مطالب پیشنهادی