ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اولین تصویر احتمالی از کنترلر پلی استیشن 5 لو رفت

اواخر سال 1396 بود که یکی از افشاگران صنعت بازی اعلام کرد سونی کیت توسعه پلی استیشن 5 را در اختیار سازندگان قرار داده است. حال و با گذشت بیش از یک سال از آن ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۰

اواخر سال 1396 بود که یکی از افشاگران صنعت بازی اعلام کرد سونی کیت توسعه پلی استیشن 5 را در اختیار سازندگان قرار داده است. حال و با گذشت بیش از یک سال از آن زمان، نخستین تصاویر از کیت توسعه و کنترلر این کنسول نسل نهمی در فضای مجازی منتشر شده است.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، می‌توان مطمئن بود که کنسول پلی استیشن 5 در پاییز سال 2020 میلادی عرضه می‌شود. تنها چیزی که اکنون در هاله‌ای ابهام قرار دارد، تاریخ معرفی آن است. برخی عقیده دارند سونی با برگزاری یک رویداد اختصاصی از کنسول نسل نهمی خود رونمایی می‌کند و برخی هم انتظار دارند اطلاعات رسمی از این کنسول در یکی از 2 رویداد E3 2020 یا PSX به اشتراک گذاشته شود.

ساعاتی قبل، یکی از کاربران توییتر نخستین تصاویر مربوط به کیت توسعه و کنترلر پلی استیشن 5 را به اشتراک گذاشت. با توجه به این تصویر، می‌توان گفت کنترلر کنسول نسل نهمی سونی طراحی مابین دوال شاک‌های قدیمی و کنترلر سگا دریم کست دارد. از دیگر نکات قابل توجه این تصاویر، می‌توان به وجود صفحه نمایش لمسی روی کنترلر اشاره کرد که پیش از این هم اخباری در همین راستا منتشر شده بود.

طبق ادعای این کاربر، تصویر دوم به کیت توسعه پلی استیشن 5 مربوط می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که کیت‌های توسعه کنسول‌ها هیچ شباهتی به مدل نهایی ندارند. این مسئله برای کنترلر نیز صدق می‌کند. احتمالاً تصویر اول مربوط به مدل آزمایشی کنترلر پلی استیشن 5 می‌شود و آن چیزی که در نهایت به دست مصرف کننده می‌رسد، تفاوت‌های بسیاری با این تصویر خواهد داشت.

طبق دیگر شایعات، پلی استیشن 5 قرار است به واسطه سخت افزار قدرتمند خود از وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 60 پشتیبانی کند. همین مسئله نیز باعث شده تا قیمتی حدوداً 500 دلاری برای آن در نظر گرفته شود. تنها کنسولی که اخیرا با چنین قیمتی عرضه شد، ایکس باکس وان ایکس بود.

در پایان، بار دیگر تاکید می‌کنیم که تمامی اطلاعات و تصاویر فاش شده شایعه هستند و نمی‌توان با قاطعیت در مورد واقعی یا جعلی بودن آن‌ها اظهار نظر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    یه نکته که بعد از دیدن این تصویر ذهنم رو مشغول کرد اینه که توی دسته ی ps4، صفحه ی تاچ وسط، دکمه هم هست. ولی تو این تصویر اینجوری به نظر نمیاد. حالا با توجه به این که ps5 قراره از بازی های PS4 هم پشتیبانی بکنه، هر چند بعیده، ولی امیدوارم این مسأله مشکل compatibility برای بازی های PS4 ایجاد نکنه. (احتمالا به جای فشار دادن، باید روش ضربه زد!)

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸

    اگرم اصلی باشه قطعا فقط یه نمونه ازمایشی کیت توسعست که برای توسعه دهنده ها فرستاده شده تا طراحی اصلیش فاش نشه، سونی زبون طراحی خودش رو توی دسته پلی استیشن داره و بعیده توی نسل بعد در این حد تغییرات بده و کلا زبون طراحیشو عوض کنه

  • Milady
    Milady | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸

    رفیقم کجایی؟دقیقا کجایی??

مطالب پیشنهادی