ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رندری از گوشی معرفی نشده موتورلا با دوربین چهارگانه منتشر شد [تماشا کنید]

ظاهرا استراتژی فعلی کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند استفاده از دوربین‌های بیشتر در پشت دستگاه است. در همین راستا، اخیرا رندرهایی از یک گوشی ناشناخته موتورلا در سطح اینترنت منتشر شده که دوربینی چهارگانه را به ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

ظاهرا استراتژی فعلی کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند استفاده از دوربین‌های بیشتر در پشت دستگاه است. در همین راستا، اخیرا رندرهایی از یک گوشی ناشناخته موتورلا در سطح اینترنت منتشر شده که دوربینی چهارگانه را به تصویر می‌کشد.

هنوز جزییات زیادی از این گوشی در دسترس نیست اما در حال حاضر می‌دانیم که این محصول از یک نمایشگر ۶.۲ اینچی با حفره‌ای قطره‌ای شکل بهره خواهد برد که درون آن حسگر اثر انگشت جای گرفته است. همچنین باید منتظر حضور پورت USB-C و جک هدفون ۳.۵ میلی متری هم باشیم.

به طور کلی استفاده از چند دوربین در پشت گوشی های هوشمند، دو دلیل دارد. در روش رایج‌تر و همان‌طور که در گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 10 و هواوی پی 30 شاهد آن هستیم، از لنز‌هایی با ویژگی‌های مختلفی برای عکاسی استفاده می‌شود.

برای مثال دوربین اصلی پی 30 دارای یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی است که یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو آن را همراهی می‌کنند. در دستگاه‌های دیگر مانند نوکیا 9 با ۵ دوربین شاهد تکرار لنزهای مشابه برای رسیدن به کیفیت و جزییات بیشتر در تصاویر هستیم.

در حال حاضر دقیق نمی‌دانیم که موتورلا کدام از یک دو رویه بالا را پیش گرفته اما با توجه به نحوه قرار گرفتن دوربین‌ها و برچسب «۴۸ مگاپیکسل» که در پشت دستگاه دیده می‌شود می‌توان حدس زد که این کمپانی روشی مانند نوکیا 9 را ترجیح داده و از ۴ لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

در نهایت برای اطلاع از مواردی همچون ظرفیت باتری، قیمت، تاریخ عرضه و مهم‌تر از همه قدرت سخت‌افزاری دستگاه باید منتظر رونمایی این گوشی توسط موتورلا در آینده‌ای نزدیک باشیم.

دوربین‌های چندگانه تنها اتفاق جدید برای گوشی‌های هوشمند فعلی نیست. برای مثال، ‌به‌زودی باید منتظر عرضه سامسونگ گلکسی A90 با دوربین چرخنده باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی