ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون تقلبی
تکنولوژی

کلاه‌برداری چند صد هزار دلاری با تحویل آیفون‌های تقلبی به اپل

دو دانشجوی مهندسی چینی در اورگن ایالات متحده با چندین هزار آیفون تقلبی نزدیک به یک میلیون دلار از اپل کلاه برداری کرده اند. به گفته مقامات این دو دانشجو که اکنون در دادگاه فدرال ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۰

دو دانشجوی مهندسی چینی در اورگن ایالات متحده با چندین هزار آیفون تقلبی نزدیک به یک میلیون دلار از اپل کلاه برداری کرده اند.

به گفته مقامات این دو دانشجو که اکنون در دادگاه فدرال با اتهام کیفری روبرو شده اند از سیاست های بازگشت کالای اپل سوء استفاده کرده اند. ماجرا از این قرار بوده که این دو نفر متهم شده اند که در اوایل سال 2017 هزاران آیفون تقلبی را از چین به ایالات متحده قاچاق کرده اند. سپس این دستگاه ها را به اپل فرستاده اند و درخواست تعمیر یا جایگزینی آنها به علت روشن نشدن را داشته اند.

در بسیاری از این موارد اپل اقدام به تعویض گوشی های مشکل دار با نمونه های اصلی کرده و همین موضوع برای این شرکت هزینه ای در حدود 895 هزار و 800 دلار در بر داشته است. گفته شده «یانگ یانگ ژو» که از دانشگاه ایالتی اورگن فارغ التحصیل شده مسئول انتقال این محصولات تقلبی به ایالات متحده و ارسال آیفون های اصلی به چین بوده است. «کوآن جیانگ»، همدست او که در دانشگاه انجمن لین بنتون تحصیل کرده درخواست تعویض آیفون های خراب را به صورت آنلاین یا با مراجعه حضوری به فروشگاه ها ارائه کرده است.

آیفون تقلبی

پس از اینکه آیفون های اصلی تعویض شده به چین فرستاده می شدند، به فروش می رسیدند و شریکی که با حساب مادر جیانگ در ارتباط بود مبالغ به دست آمده را به حسابی که جیانگ در ایالات متحده به آن دسترسی داشت واریز می کرد.

در شکایت مطرح شده، دلیل این که روش دو کلاه بردار جواب داده تشریح شده است. کارمندان فروشگاه های اپل نمی توانند اصالت گوشی هایی که روشن نمی شوند را تأیید کنند و به همین دلیل هزاران گوشی تقلبی را از کلاه برداران تحویل گرفته اند. جیانگ 3069 درخواست گارانتی را ارائه داده و اپل هم پیش از اینکه متوجه مورد مشکوکی شود، 1493 مورد از این گوشی ها را تعویض کرده است.

در تابستان سال 2017 اپل نامه ای به آدرس ثبت شده ژو ارسال کرد و از جیانگ (که آدرس ژو را ثبت کرده بود) درخواست کرد به فعالیت های غیر قانونی خود پایان داده و مجدداً آن را از سر نگیرد. علاوه بر این اپل به جیانگ گفته بود که از وارد کردن آیفون های تقلبی اطلاع دارد. با این حال جیانگ به این نامه پاسخی نداد.

آیفون تقلبی
تصویر تزئینی است

جیانگ و ژو ادعا کرده اند که از تقلبی بودن آیفون ها اطلاعی نداشتند. اکنون هر دو نفر از بازداشت آزاد شده اند اما جیانگ که در سال گذشته میلادی هم متهم شده بود با GPS تحت کنترل است.

این اولین باری نیست که افرادی تلاش می کنند به نوعی از شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی سوء استفاده کنند. سال گذشته میلادی یک فرد تبعه چین که در نیوجرسی ایالات متحده زندگی می کرد به جرم فروش آیفون ها و آیپدهای تقلبی متهم شناخته شد. این فرد سودی 1.1 میلیون دلاری از فروش های غیر قانونی خود به جیب زده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    کارمندهاش چقدر داغون بودن که یک نگاه به داخل دستگاه نمیدانختن... اگر قطعات اپل واقعی توش باشه که دیگه تقلبی حساب نمیشه که... هر کاری کنی یک قسمت ماجرا از بی عرضه گی اپل بوده... هرچند حقش بود... پدر مردم ایران رو با بگیر ببند هاش در آورده..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی