ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

دومین بتای اندروید کیو با ویژگی شبیه ساز گوشی های تاشو منتشر شد

کمتر از یک ماه پس از اولین بتای اندروید کیو گوگل با به‌روز رسانی این نسخه ویژگی‌های نظیر شبیه‌ساز گوشی‌های تاشو برای توسعه دهندگان و چت حبابی را به آن اضافه کرده است. چت حبابی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

کمتر از یک ماه پس از اولین بتای اندروید کیو گوگل با به‌روز رسانی این نسخه ویژگی‌های نظیر شبیه‌ساز گوشی‌های تاشو برای توسعه دهندگان و چت حبابی را به آن اضافه کرده است.

چت حبابی شباهت زیادی به چت‌های شناوری دارد که در اپلیکیشن مسنجر فیسبوک شاهد آن بودیم. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند بدون بستن برنامه‌ای که در حال استفاده از آن هستند، پیام‌های دریافتی را پاسخ دهند. این قابلیت پیش از این در اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام و واتس‌اپ وجود داشت و حال برای اولین بار شاهد حضور آن در رابط کاربری اندروید کیو هستیم.

از سوی دیگر، گوگل متوجه این نکته شده است که کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه در حال حرکت به سمت گوشی‌های تاشو هستند. به همین دلیل، در بتای جدید اندروید کیو شاهد شبیه‌سازی هستیم که با استفاده از آن توسعه دهندگان می‌توانند عملکرد اپلیکیشن خود هنگام تا شدن و در حالت عادی گوشی تاشو را بررسی کنند.

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با اندروید کیو، ژست‌های حرکتی خواهد بود که در این نسخه بر خلاف اندروید پای شباهت زیادی به iOS خواهد داشت. در حال حاضر با کشیدن نوار نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید بین اپلیکیشن‌ها جابجا شوید. این اپلیکیشن‌ها بر اساس ترتیب زمانی که شما از آن‌ها استفاده کرده‌اید نمایش داده خواهند شد.

اندروید کیو

در نهایت، رابط برنامه نویسی این امکان را در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد تا بتوانند در دستگاه‌هایی که بیشتر از یک میکروفون دارند، مشخص کنند که دستگاه از کدام از میکروفون برای ضبط صدا استفاده کند.

بتای دوم اندروید کیو در حال حاضر برای تمام مدل‌های گوگل پیکسل در دسترس است. باید انتظار داشت که این آپدیت به‌زودی برای دستگاه‌های دیگر نیز به صورت رسمی منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی