ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز ۱۰
تکنولوژی

مدیریت آپدیت‌های ویندوز ۱۰ برای کاربران آسان‌تر می‌شود

آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۰، ماه می (اردیبهشت) منتشر می‌شود و همراه با آن مایکروسافت کنترل بیشتری روی نصب آپدیت‌های بعدی در اختیار شما قرار خواهد داد. به گفته مایکروسافت در نسخه‌های بعدی ویندوز، می‌توانید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۰، ماه می (اردیبهشت) منتشر می‌شود و همراه با آن مایکروسافت کنترل بیشتری روی نصب آپدیت‌های بعدی در اختیار شما قرار خواهد داد. به گفته مایکروسافت در نسخه‌های بعدی ویندوز، می‌توانید دانلود و نصب آپدیت‌ها را به مدت ۳۵ روز به تأخیر بیندازید.

این در حالیست که در نسخه‌های فعلی ویندوز فقط می‌توانید زمان نصب را مشخص کرده یا آپدیت‌ها را وارد حالت Snooze کنید. اما به لطف تأخیر ۳۵ روزه، تقریبا می‌توانید مطمئن باشید که وقتی کار بسیار واجبی دارید ظاهر شدن ناگهانی صفحه آپدیت ویندوز آرامش‌تان را بر هم نمی‌زند.

یکی از ویژگی‌هایی که با آپدیت Anniversary سال ۲۰۱۶ به ویندوز ۱۰ آمد، امکان تعیین ساعات کار با رایانه بود. بدین صورت که مثلا ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر، ساعت کاری تعیین می‌شد و در این بازه زمانی هیچ آپدیتی روی سیستم شما نصب نمی‌شد. با این وجود بسیاری از کاربران فراموش می‌کردند که این بازه را افزایش دهند و آپدیت‌ها موجب آزارشان می‌گشت.

ویندوز ۱۰

اما به نظر می‌رسد که با تأخیر ۳۵ روزه این مشکلات تا حد زیادی برطرف شوند. اما یکی دیگر از ویژگی‌های آپدیت بعدی ویندوز، ارائه دو دکمه Download و Install Now برای آپدیت‌هاست. مایکروسافت در نسخه بعدی ویندوز به محض رسیدن یک آپدیت، به شما نوتیفیکیشنی ارسال می‌کند تا برای نصب یا دانلود آن راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

در هر صورت، نادیده گرفتن آپدیت‌های ویندوز از منظر امنیتی چندان عقلانی نیست. اگر از نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، مایکروسافت به طور خودکار آپدیت‌های جدید را روی سیستم شما نصب می‌کند تا مطمئن شود که جدیدترین پچ‌های امنیتی را دریافت کرده‌اید.

طبق اطلاعات منتشر شده، مایکروسافت نسخه پیش‌نمایش آپدیت ماه می را هفته آینده در اختیار کاربران برنامه اینسایدر ویندوز قرار می‌دهد، و تقریبا یک ماه پس از این زمان آپدیت را برای کلیه کاربران منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی