ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۱۱ نقل قول الهام بخش که هر مدیری باید به خاطر بسپارد

دیوار‌های پوشیده شده از پوستر‌ها و چندین نقل قول الهام بخش به کلیشه‌ای بدل شده که بسیاری از ما درباره‌ی دفتر مدیران تصور می‌کنیم. حتی در سریال پر طرفدار آمریکایی How i met your mother ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

دیوار‌های پوشیده شده از پوستر‌ها و چندین نقل قول الهام بخش به کلیشه‌ای بدل شده که بسیاری از ما درباره‌ی دفتر مدیران تصور می‌کنیم. حتی در سریال پر طرفدار آمریکایی How i met your mother ، با این کلیشه شوخی شده و مدیری به تصویر کشیده می‌شود که دقیقاً چنین اتاقی دارد.

نقل قول الهام بخش

بسیاری از کاربران با بارنی استینسون آشنایی دارند؛ مدیر عامل بی رحم یک شرکت تجاری بزرگ، که دیوار‌های اتاقش با پوستر‌هایی درباره همکاری، موفقیت و آینده نگری پر شده اما به هیچکدام از  چندین نقل قول الهام بخش عمل نمی‌کند.

شاید برخی به چنین کاراکتری بخندند اما نباید از این تصویر به سادگی گذشت. تاریخ اثبات کرده که موفقیت و نقل‌ قول‌های بسیاری از مدیران می‌تواند راهگشای مشکلات زیادی باشد.

نقل قول الهام بخش

به همین دلیل است که متخصصین و آموزگاران مدیریت معتقدند مدیران باید به برخی از گفته‌ها، نقل قول‌ها و فلسفه افراد موفق آگاه باشند تا در مواقع نیاز سراغ آنها بروند و از آنها استفاده کنند.

در ادامه با هم به مرور ۱۱ نقل قول الهام بخش از افراد موفق می‌پردازیم که هر مدیر موفقی باید همیشه آنها را به خاطر بسپارد؛

نقل قول الهام بخش

  • در لحظه تصمیم گیری باید راه درست را برگزینید. راهی که بدترین روش نباشد و می‌دانید بهترین تصمیم این است که کاری نکنید.
  • وظیفه یک مدیر این نیست که به کارکنانش آسان بگیرد. مسئولیت یک مدیر این است که افراد موفق را کنار خود جمع کند و آنها را مجبور کند که هر روز پیشرفت کنند تا بهتر شوند.
  • برخی اوقات لازم است پیش از آنکه دیر شود تغییر کرد. ریسک مدیریتی اینجاست که خود را نشان می‌دهد. یک مدیر خوب باید پیش بینی کند و پیش از آنکه مجبور شود از عوامل موجود درس بگیرد و تغییر کند.

نقل قول الهام بخش

  • اگر اولویت‌ها و اهداف را پیش از شروع یک کار مشخص کنید و قدم به قدم برای انجام آنها فعالیت کنید، آنگاه موفق می‌شوید. شاید باور نکنید اما ۹۰ درصد مواقع مدیران چنین روشی را انتخاب نمی‌کنند.
  • مدیران برتر سعی می‌کنند افرادی با بینش های مختلف را کنار هم جمع کنند تا در مواقع لازم بهترین آنها را برگزینند.
  • نقطه قوت یا ضعف برند شما چیزی که است دیگران درباره آن پشت سرتان حرف می‌زنند.
  • در زمان استخدام باید دو مؤلفه در نظر گرفته شود؛ میزان قضاوتگری و سلیقه. باقی چیز‌ها را فرد در طول زمان یاد می‌گیرد و می‌تواند پیشرفت کند. این دو فاکتور هیچوقت تغییر نمی‌کنند.

نقل قول الهام بخش

  • رهبران متولد نمی‌شوند بلکه به مرور زمان ساخته می‌شوند. آنها با کار سخت، اهداف را عملی می‌کنند و این تفاوت یک رهبر با فردی عادی را مشخص می‌کند.
  • میان یک رئیس یا رهبر تفاوت وجود دارد. هر دو آنها قدرت و مسئولیت دارند. یک رئیس به زور متوسل می‌شود و اطاعت بی چون و چرای کارکنان را می‌خواهد اما یک رهبر سعی می‌کند درک و اعتماد کارکنان را بدست می‌آورد و بدین شکل قدرت خواهد گرفت.
  • توانایی یک مدیریت موفق با تبدیل کردن یک ایده به واقعیت مشخص می‌شود.
  • رهبران موفق آنهایی نیستند که کارهای بزرگی انجام می‌دهند بلکه آنهایی هستند که استعداد دیگران را شکوفا می‌کنند تا بهترین و بزرگترین هدف‌ها را به واقعیت بدل کنند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی