ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

خالق لینوکس : شبکه های اجتماعی زباله‌ای بیش نیستند

لینوس توروالدز یکی از مشهور‌ترین برنامه نویس‌های حال حاضر جهان به شمار می‌رود و موفق شده یک سیستم عامل مجانی توسعه دهد که توان رقابت با MacOS اپل و ویندوز مایکروسافت را در خود دارد. به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

لینوس توروالدز یکی از مشهور‌ترین برنامه نویس‌های حال حاضر جهان به شمار می‌رود و موفق شده یک سیستم عامل مجانی توسعه دهد که توان رقابت با MacOS اپل و ویندوز مایکروسافت را در خود دارد. به گزارش Cnet خالق لینوکس طی مصاحبه‌ای اعلام کرده تمامی شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و اینستاگرام، زباله‌ای بیش نیستند.

توروالدز که لقب معروف‌ترین فنلاندی زنده‌ی دنیا را نیز به دوش می‌کشد، درگیر شدن بیش از حد کاربران مدرن با شبکه‌های اجتماعی را به یک بیماری کشنده تشبیه کرده و مدعی شده نحوه‌ی عملکرد این شبکه‌ها موجب می‌شود کاربران رفتار نادرستی در پیش بگیرند و به بیماری‌های روحی زیادی مبتلا شوند.

خالق لینوکس

توروالدز مشکلات بوجود آمده توسط شبکه‌های اجتماعی را بزرگترین مسئله صنعت تکنولوژی بیان کرد و در اینباره گفت:

«من عمیقاً از توییتر، فیسبوک و اینستاگرام بیزارم. درگیر شدن در آنها مثل یک بیماری‌ است چرا که کاربران را به رفتار‌های نادرست تشویق می‌کند. تمام ایده‌ی لایک کردن و به اشتراک گذاشتن چیزی جز زباله نیست.»

این برنامه نویس معروف مدعی شده که در شبکه‌های اجتماعی هیچ تلاشی برای کنترل کیفیت نمی‌شود. به همین دلیل است این فضا پر از محتوای نامناسب شده تا کاربر را به هر بهانه‌ای پای خود بکشاند و لایکی بگیرد.

خالق لینوکس از سال ۱۹۹۴ که لینوکس را عرضه کرد به بی ادبی و رک بودن همیشگی‌اش معروف شده اما نارضایتی از شبکه‌های اجتماعی فقط به او محدود نمی‌شود.

نظرسنجی‌های زیادی نشان می‌دهد طی چند سال گذشته نگاه کلی جوامع مدرن به شبکه‌های اجتماعی تغییر کرده و محبوبیت آن پایین آمده. آزار و اذیت دیگر کاربران، ایجاد افسردگی، استرس و انتشار محتوای تروریستی از عوامل اصلی پایین آمدن محبوبیت شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

با این وجود خالق لینوکس، گمنامی و ناشناس بودن کاربران را از علل اصلی مشکلات شبکه‌های اجتماعی می‌شمارد و باور دارد:

«وقتی فردی محتوای به درد نخوری را تولید می‌کند، اثری از خود بر جای نمی‌گذارد و گمنام می‌نامد. کسانی که آنها را به اشتراک می‌گذارند و لایک می‌کنند هم ناشناس باقی می‌مانند. اگر این اتفاق می‌افتاد اوضاع شبکه‌های اجتماعی بهتر بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

    فیسبوک و اینستا واقعا هم از لحاظ هدر دادن زمان و افزایش افسردگی واقعا مضرن. ولی در عوض یوتوب. هرچی آدم بگه چقدر این سایت عالیه و کاربردهای آموزشی داره کم گفته. هرچند که متاسفانه یه مشت بی عقل یوتوب رو فیلتر کردن.

  • Abtin Hamz
    Abtin Hamz | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    کاملا باهاش موافقم تویتر خیلی بد نیست ولی اینستاگرام شده جای مسخره بازی و فخر فروشی و قیافه گرفتنای الکی، هیچ استفاده مثبت نداره فقط هدر دادن وقته در عوض یوتیوب چقدر ویدیو آموزشی و خوب داره و مفید ترین شبکه اجتماعیه

  • مهدی اشراقی
    مهدی اشراقی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

    شما اگر در مورد آقای #لینوس_توروالدز چند مستند دیده باشید از جمله سخنرانی مهم #لینوکس در TED ، متوجه میشید درونگرا و با نظم خاصی زندگی میکنه ، من خودم از طرفداراشم و خودم یه لینوکس کار ولی قضاوت ایشون رو در این زمینه درست نمیدونم.

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    كاملا درسته

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    حقیقت

مطالب پیشنهادی