ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آخرین وضعیت ارتباطات در لرستان و خوزستان از زبان دستیار وزیر ارتباطات

استان لرستان و شهر پلدختر از نقاطی هستند که بیشترین خسارات را از سیلاب اخیر، مخصوصاً در زمینه ارتباطات ثابت و سیار تجربه کرده‌اند. «مجتبی جوانبخت»، دستیار وزیر ارتباطات در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۵

استان لرستان و شهر پلدختر از نقاطی هستند که بیشترین خسارات را از سیلاب اخیر، مخصوصاً در زمینه ارتباطات ثابت و سیار تجربه کرده‌اند. «مجتبی جوانبخت»، دستیار وزیر ارتباطات در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که اگرچه سیل در روزهای اول باعث قطع ارتباطات فیبر نوری این شهر شده بود، اما از روز گذشته با حل این مشکل، ساکنان پلدختر از سرویس 3G و 4G بهره‌مند شده‌اند. او که در هفته گذشته به همراه وزیر ارتباطات در لرستان و خوزستان حضور داشته‌اند در رابطه با وضعیت ارتباطی این شهر می‌گوید:

«با تلاشی که همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات استان لرستان انجام دادند، توانستیم یک مسیر فیبر نوری از دزفول به پلدختر برقرار کنیم و دیروز حدود ساعت ۱۶، با نرمال شدن وضعیت، یک مسیر پرظرفیت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل تحویل شد. اپراتورها از همین طریق توانستند سرویس 3G و 4G را در پلدختر برقرار کنند. عملاً اکنون وضعیت حاد ارتباطی در این شهر رفع شده است.»

جوانبخت همچنین خبر می‌دهد که زیرساخت بانکی نیز به دلیل جاری شدن سیل، در این شهر دچار مشکل شده بود اما از دو روز پیش، چند ATM پست بانک کار خود را در پلدختر از سر گرفته‌اند. به گفته او، از روز گذشته عملاً ۸ بانک توانسته‌اند در پلدختر فعالیت خود را از سرگرفته و ارتباط خود را با مرکز به دست بیاورند. جوانبخت همچنین از توزیع ۵۰۰ دستگاه پوز بی‌سیم در پلدختر خبر داد و گفت: «شرکت تجارت الکترونیک پارسیان حدود ۵۰۰ دستگاه پوز را در شهر توزیع کرده‌ است. این پوزها بی‌سیم هستند تا کسبه‌ای که به دلیل مشکلات قطع خطوط تلفن ثابت، ارتباطات خود را با شبکه بانکی از دست داده‌اند دوباره بتوانند فعالیت کنند. این مسئله مهم بود چرا که رونق تجاری را به شهر برمی‌گرداند.»

اکنون مشکل اصلی ارتباطی در شهر پلدختر، قطع تلفن ثابت به دلیل نابود شدن بسیاری از تاسیسات مرکز مخابرات اصلی آن است. جوانبخت در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای اتصال خطوط تلفن ثابت در این شهر انجام شده است، می‌گوید:

«شبکه تلفن ثابت هم‌اکنون در پلدختر قطع و برگرداندن آن نیز زمان بر است. اما توانستیم از طریق ارتباطات بی‌سیم، تعدادی تلفن ثابت بی‌سیم بین حوزه‌های امدادی شهر مثل فرمانداری، شهرداری، اداره برق، اداره آب‌وفاضلاب، هلال احمر، بیمارستان، سپاه و نیروهای انتظامی توزیع کنیم تا بتوانند به خدمات خود بپردازند. ارتباطات موبایل هم تقویت شده است و اکنون اینترنت مناسبی از روز گذشته از سوی اپراتورهای موبایل تامین شده و وضعیت ارتباطی از شرایط حاد خارج شد. اما شبکه تلفن ثابت حجم آسیب‌دیدگی‌های زیادی دارد و مرکز اصلی تلفن ثابت شهر دچار مشکل شده و بسیاری از تاسیساتش نابود شده است. این باعث می‌شود تا برقراری خطوط تلفن ثابت در این شهر زمان‌بر شود. امیدواریم ظرف هفته‌های آینده تلفن ثابت هم تا حد زیادی به شبکه برگردد.»

جوانبخت که روز گذشته با انتشار یک توییت خبر از تقویت اینترنت شهر پلدختر با استفاده از بالن پژوهشگاه فضایی ایران داده بود، در این خصوص نیز اعلام کرد که این بالن عصر روز گذشته در آسمان پلدختر به پرواز درآمده است اما شب گذشته به دلیل شرایط بد جوی، کار خود را متوقف کرده است. با این حال اکنون با اتصال اپراتورهای موبایل به فیبر نوری، خدمات 3G و 4G بدون مشکل در سطح استان لرستان در دسترس است.

دستیار وزیر ارتباطات همچنین در زمینه وضعیت ارتباطی در استان خوزستان نیز گفت: «در خوزستان بیشتر بحث بالا آمدن سطح آب‌ها بوده است. در واقع مناطقی که در حاشیه رودخانه‌ها بودند دچار مشکل شدند اما مشکل حادی در زمینه قطع شبکه‌های ارتباطی نداشتیم، هرچند به تازگی برخی نقاط دچار آب‌گرفتگی شده‌اند. با این حال مشکل ویژه‌ای در زمینه ارتباطات حتی در این مناطق وجود ندارد چراکه بحث تخریب وجود نداشته و عمده آب‌گرفتگی‌ها نیز از قبل اطلاع‌رسانی شده بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی