ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری کارت به کارت
تکنولوژی

کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری کارت به کارت در پی مسدودسازی ۳هزار سیم‌کارت بی‌نام و نشان

سردار «محسن حسن‌خانی» رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری کارت به کارت در سراسر کشور خبر داد و گفت در این خصوص بیش از ۳ هزار خط تلفن همراه مسدود شد. حسن‌خانی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۳

سردار «محسن حسن‌خانی» رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری کارت به کارت در سراسر کشور خبر داد و گفت در این خصوص بیش از ۳ هزار خط تلفن همراه مسدود شد.

حسن‌خانی می‌گوید پلیس آگاهی ناجا در راستای جلوگیری از کلاهبرداری کارت به کارت جلساتی را با دادستانی کل کشور، معاونان پیشگیری و مسئولان قضائی، وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها تشکیل داده است. او در گفتگو با ایسنا ضمن تاکید بر اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی در این خصوص تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، گفت:

«فعلا در مرحله اول بیش از ۳۰۰۰ خط تلفن همراه از اپراتور‌های مختلف از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل را مسدود کرده ایم، این انسداد خطوط باعث شد که در حوزه کلاهبرداری کارت به کارت حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش وقوع را خصوصا در ایام نوروز شاهد باشیم.»

کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری کارت به کارت

اینطور که حسن‌خانی می‌گوید پلیس تصمیم دارد تا ۱۲ هزار سیم کارت بی‌نام و نشان دیگری که در این زمینه فعالیت داشته‌‌اند را مسدود کند. این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد چنانچه فردی با شما تماس گرفت و عنوان کرد که شما در قرعه کشی برنده شده‌اید و سعی داشت تا شما را به سمت دستگاه خودپرداز هدایت کند تا جایزه نقدی خود را دریافت کنید، قطعاً فرد تماس گیرنده کلاهبردار است و شما هرگز نباید به درخواست‌های او اعتماد کنید.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با استناد بر تجربیات و گزارش‌های منتشر شده توسط پلیس، خاطرنشان کرد: «به پیامک‌های ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نکنید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را به صورت تلفنی و یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.» سردار حسن‌خانی تاکید کرد که اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق کارت به حساب شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست به باجه عابر بانک مراجعه کنید چراکه این امر با ارائه شماره کارت و یا حساب و بدون حضور شما امکان‌پذیر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amironline
    amironline | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    دو سال پیش بود که اسمسی دریافت کردم که بیشتر از دو هزار خط با کد ملی من ثبت شده و پس از پیگیری‌هایی که داشتم مشخصات من از این خط‌ها پاک شد. نمی‌دونم چرا تا الان این شماره‌ها فعال هستن، آیا به غیر از این هست که به سود اپراتورها هست!؟

    • هادی
      هادی | ۷ خرداد ۱۳۹۸

      فکر کنم باید بری از اونجایی که سیم کارت خریدی سوال کنی چون کپی شناسنامه و کارت ملی تو به اونا دادی

مطالب پیشنهادی