ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل مپس
نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل مپس حالا سنگین شدن ترافیک را هم به اطلاعتان می رساند

گوگل در سال 2013 تقریبا یک میلیارد دلار برای تحت تملک درآوردن اپلیکیشن ویز هزینه کرد، اما با گذشت شش سال از آن زمان هنوز قابلیت‌های زیادی در این اپ باقی مانده که بخواهد به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

گوگل در سال 2013 تقریبا یک میلیارد دلار برای تحت تملک درآوردن اپلیکیشن ویز هزینه کرد، اما با گذشت شش سال از آن زمان هنوز قابلیت‌های زیادی در این اپ باقی مانده که بخواهد به پلتفرم نقشه و مسیریابی اختصاصی خود یعنی گوگل مپس اضافه کند.

به عنوان مثال یکی از قابلیت‌هایی که چند ماهی است برای کاربران گوگل مپس منتشر شده، آگاهی از تصادفات و وجود دوربین‌های سرعت سنج در مسیر است که البته هنوز کاربران تمام کشورها به آن دسترسی ندارند. اما در حالی که هنوز این قابلیت به طور کامل برای همگان ارائه نشده، گوگل به تقلید از ویز ویژگی جدید دیگری را به سرویس نقشه و مسیریابی خود اضافه کرده است.

گوگل مپس

حالا در کنار آگاهی از تصادفات و دوربین‌های سرعت سنج، می‌توانید هنگام سنگین شدن ترافیک حین مسیریابی هم در گوگل مپس پیام هشدار دریافت کنید. به لطف این هشدار، گوگل مپس می‌تواند شما را با مسیریابی مجدد و انتخاب راه‌هایی که ترافیک کمتری دارند راهنمایی کند تا سریع‌تر به مقصد خود برسید.

با این حساب، حالا گوگل مپس از همیشه بیشتر به اپلیکیشن ویز شباهت پیدا کرده و شاید این احتمال را تقویت کند که دو اپلیکیشن در آینده‌ای نزدیک ترکیب خواهند شد. با این وجود ویز در حال حاضر توسط میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا استفاده می‌شود و میان آن‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

طبق آخرین آمار، ماهانه بیش از 90 میلیون راننده به طور متوسط 438 دقیقه از زمان خود را به مسیریابی با اپلیکیشن ویز اختصاص می‌دهند و این آمار مطمئنا به آسانی بدست نیامده. با این حساب، با توجه به به‌روزرسانی‌های گوگل مپس می‌توان گفت که اپلیکیشن ویز فعلا به فعالیت مستقل خود ادامه خواهد داد.

آخرین نسخه گوگل مپس برای آی او اس و اندروید را می‌توانید همین حالا از اپ استور و گوگل پلی دریافت نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Abbas Hajimohammadi
    Abbas Hajimohammadi | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    گوگل مپس از طرف گوگل کلا تو ایران تحریمه. منظورم اینه که خیلی از امکاناتی که به کشورهای دیگه میده به ایران نمیده. نمیشه کامنت نوشت برای رستوارن ها و . . . مسیریابی که می کنی با صدا بهت جهت رو نمیگه و مثل ویز به حالت فلش در نمیاد. کلا گوگل مپس تو ایران تعطیله

مطالب پیشنهادی