ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سازمان ملل: جولیان آسانژ را اخراج نکنید

یکی از متخصصین و گزارشگران شکنجه سازمان ملل نگرانی خود را بابت اخراج قریب الوقوع جولیان آسانژ ، موسس ویکی لیکس از سفارت اکوادور در لندن ابراز کرده و اصرار نموده تا این اتفاق به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

یکی از متخصصین و گزارشگران شکنجه سازمان ملل نگرانی خود را بابت اخراج قریب الوقوع جولیان آسانژ ، موسس ویکی لیکس از سفارت اکوادور در لندن ابراز کرده و اصرار نموده تا این اتفاق به دلایل امنیتی رخ ندهد.

جولیان آسانژ

البته اخراج سردبیر اسبق ویکی لیکس از مردادماه سال قبل در رسانه ‌ها أغاز شد و حتی پس از آن نیز خود جولیان آسانژ چنین اتفاقی را تایید نموده. او در آن زمان با قوانین سختگیرانه ای از سوی سفارت اکوادور در شهر لندن مواجه شده بود و اعلام کرد که دولت اکوادور با اعمال فشار به وی دنبال اخراج اوست.

با اینکه از این اتفاقات ۵ ماهی می‌گذرد اما اکنون «نیلز ملزر» یکی از متخصصین سازمان ملل مدعی شده گزارشات جدیدی درباره اخراج فوری جولیان آسانژ از سفارت اکوادور در لندن می‌شنود. یکی از گزارشات، توییت ویکی لیکس بود که پنجشنبه هفته گذشته پست کرده بود طی چند ساعت تا چند روز آینده آسانژ از سفارت اکوادور اخراج می‌گردد.

جولیان آسانژ

او با اصرار بر اینکه چنین عملی بدلایل امنیتی می‌تواند نگران کننده باشد، اعلام کرده که خود شخصاً دست به کار شده و به بررسی این پرونده خواهد پرداخت.

او در این باره می‌گوید:

«اگر آسانژ از سفارت اکوادور اخراج شود، در معرض خطرات زیادی قرار خواهد گرفت و ممکن است این مسئله به نقض قوانین حقوق بشر منتهی گردد. اخراج بدون محاکمه و عدم تامین امنیت موسس ویکی لیکس نیازمند این است که خطراتش ارزیابی گردد.»

گفتنی است که اواخر آبان ماه سال گذشته واشنگتن پست گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا آماده است تا علیه جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس اعلام جرم کند و درهمین راستا احکامی را هم صادر نموده. افشای این خبر از سوی کلن دویر یکی از قضات آمریکایی صورت گرفت که مسئولیت رسیدگی به پرونده آسانژ را نیز بر عهده داشت.

با این وجود نیلز ملزر معتقد است که از آنجایی هنوز این پرونده در جریان است و ممکن است مجازات مرگ برایش تایین گردد، اخراج آسانژ می‌تواند قوانین بین المللی را نقض کند. به همین دلیل، این متخصص تصمیم گرفته از طرف سازمان ملل مامور شود و این پرونده را شخصاً بررسی کند. گفتنی است آسانژ هفت سالی است که در سفارت اکوادور پناه گرفته و در این محل زندگی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی