ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه های 5G
تکنولوژی

سازمان ملل: نگرانی آمریکا از تجهیزات 5G هواوی انگیزه سیاسی دارد

دبیر کل آژانس مخابرات و اینترنت سازمان ملل متحد در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه هواوی تاکید کرد که دغدغه های آمریکا پیرامون استفاده از تجهیزات ساخت این شرکت چینی در شبکه های 5G بیشتر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

دبیر کل آژانس مخابرات و اینترنت سازمان ملل متحد در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه هواوی تاکید کرد که دغدغه های آمریکا پیرامون استفاده از تجهیزات ساخت این شرکت چینی در شبکه های 5G بیشتر ناشی از مسائل سیاسی و تجاری است.

«هولین ژائو»، که ریاست اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) را بر عهده دارد در ژنو به خبرنگاران گفت که تامین امنیت شبکه های 5G به سود همه طرف ها است اما تا کنون شواهدی که ادعاهای مطرح شده علیه هواوی را اثبات کند ارائه نشده است:

در حال حاضر مدرکی دال بر این ادعاها وجود ندارد. به نظر من باید فرصت رقابت برابر با دیگر شرکت ها به هواوی داده شود و اگر در طول فرایندهای پیاده سازی مشکلی پیدا شد آن وقت می توان آنها را متهم کرد. اما اگر دلیلی برای قرار دادن این شرکت در لیست سیاه وجود ندارد، تحریم آنها عادلانه نیست.

شبکه های 5G

به گفته وی شرکت های مخابراتی به تضمین امنیت سخت افزارهای به کار رفته در شبکه متعهد هستند چرا که در غیر این صورت با مشکلاتی از سوی مقامات یا حتی تحریم تجهیزات از سوی کاربران مواجه خواهند شد.

با این وجود آمریکا تلاش بسیاری را برای متقاعد کردن دیگر کشورها از جمله کانادا، بریتانیا، آلمان و استرالیا به کنار گذاشتن تجهیزات ساخت هواوی در دستور کار قرار داده است. این کشور بدون ارائه شواهد کافی مدعی است که کمپانی چینی از تجهیزات خود و به ویژه زیرساخت شبکه های 5G به منظور جاسوسی از کاربران و شرکت ها استفاده می کند.

هواوی اما از دولت آمریکا به خاطر منع موسسات دولتی از خرید تجهیزات آنها شکایت کرده است. این شرکت قصد دارد به بزرگترین تولید کننده گوشی جهان و برند اول موبایل در اروپا تبدیل شود اما سیاست جدید غربی ها احتمالا چالش هایی را در راستای رسیدن به این هدف ایجاد خواهد کرد.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به گوشی تاشوی هواوی میت ایکس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    چین باید محدود بشه. دیکتاتور ها رو قوی نکنید

    • Mobin
      Mobin | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

      هنوز نرفتی آمریکا؟

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    خسته نباشی

مطالب پیشنهادی