ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 5G
تکنولوژی

سامسونگ و کوالکام از تأمین مودم‌ آیفون 5G صرف نظر می‌کنند

بر اساس گزارشی جدید کوالکام و سامسونگ از فرصت تأمین مودم های 5G برای آیفون صرف نظر خواهند کرد. اما در نهایت کدام شرکت مودم آیفون 5G را تأمین می کند و این آیفون ها ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

بر اساس گزارشی جدید کوالکام و سامسونگ از فرصت تأمین مودم های 5G برای آیفون صرف نظر خواهند کرد. اما در نهایت کدام شرکت مودم آیفون 5G را تأمین می کند و این آیفون ها چه زمانی روانه بازار می شوند؟

دلیل این تصمیم از سوی کوالکام به درگیری های چندین ساله بر سر نقض پتنت ها با اپل باز می گردد. به این ترتیب تأمین نشدن مودم های 5G از سوی کوالکام چندان هم تعجب بر انگیز نیست. اما شرایط برای سامسونگ متفاوت است.

آیفون 5G

گزارش شده که سامسونگ تعداد موجودی لازم مودم های اگزینوس 5100 را ندارد؛ چیپی که اخیراً تولید آن آغاز شده است. اما اگر سامسونگ موفق شود ظرفیت تولید خود را افزایش دهد می تواند از این موضوع به عنوان اهرم فشاری برای متقاعد کردن اپل به استفاده از مودم هایش بهره ببرد. از سوی دیگر نباید از یاد برد که اپل هم مایل است از رقابت بین تأمین کنندگان بهره ببرد تا قدرت چانه زنی خود برای رسیدن به سود بیشتر را افزایش دهد.

در حال حاضر اپل، اینتل را به عنوان تأمین کننده مودم های مورد نیازش ترجیح می دهد اما مشکل اینجا است که مودم 5G مدل XMM 8160 اینتل هم تا سال 2020 آماده نخواهد شد. با این حال به نظر می رسد در آیفون های 2019 هم شاهد استفاده از مودم های اینتل (مدل های غیر 5G) خواهیم بود.

آیفون 5G

از سوی دیگر هواوی مودم بالونگ 5000 را دارد اما مشابه با چیپست های کایرین تولید «های سیلیکون» (شرکت تابعه هواوی)، تمایلی به فروش این چیپ به دیگر شرکت ها ندراد. UniSOC که با نام Spreadtrum هم مشهور است در حال کار روی مودم 5G است اما مشخص نیست چه زمانی موفق به تولید شود و به همین دلیل از گزینه های پیش روی اپل به حساب نمی آید.

گزینه دیگر مدیاتک با مودم هلیو M70 است اما گزارشی دیگر اشاره به این موضوع دارد که کارایی چیپ این شرکت، استانداردهای مورد نظر اپل را تأمین نکرده است. در این گزارش همچنین ادعا شده که بعید است سامسونگ از گزینه های پیش روی اپل باشد.

آیفون 5G

پیش از این گفته می شد آیفون های سال جاری میلادی با پشتیبانی از 5G همراه نخواهند شد و این موضوع به سال 2020 موکول می شود. اما حالا به نظر می رسد اولین آیفون های 5G در سال 2021 از راه خواهند رسید.

اپراتورهای مخابراتی اشتیاق فراوانی برای توسعه شبکه های با پشتیبانی از 5G دارند. تحلیلگران معتقدند در دسترس بودن 5G به معنای واقعی، در سال آتی میلادی محقق خواهد شد. به این ترتیب اگر کاربران به هر دلیلی از خدمات 5G رضایت کافی را نداشته باشند، عرضه زودهنگام آیفون های 5G در سال 2020 می تواند انتقاد از اپل را در پی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی