ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موسسه فناوری ماساچوست
تکنولوژی

قطع همکاری MIT با هواوی و ZTE به بهانه دور زدن تحریم‌های ایران

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) همکاری های تحقیقاتی خود با هواوی و ZTE را به بهانه بازرسی ها و تحقیقات دولتی از این دو کمپانی چینی به حال تعلیق درآورده و علاوه بر این معیارهای امنیتی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۱

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) همکاری های تحقیقاتی خود با هواوی و ZTE را به بهانه بازرسی ها و تحقیقات دولتی از این دو کمپانی چینی به حال تعلیق درآورده و علاوه بر این معیارهای امنیتی شدیدتری را در رابطه با سرمایه گذاری ها و پروژه های مربوط به چین، روسیه و عربستان سعودی اعمال می کند.

یکی از دلایل تعلیق همکاری این دانشگاه برجسته با طرف های چینی به دور زدن تحریم های ایران توسط آنها برمی گردد. دو تن از مسئولان برجسته موسسه فناوری ماساچوست به نام های «ریچارد لستر» و «ماریا زوبر» در بیانیه ای نوشته اند:

MIT هرگونه مشارکت جدید با هواوی، ZTE و زیرمجموعه های آنها یا تمدید پروژه های فعلی را به خاطر بازرسی های فدرال در مورد تحریم ها نمی پذیرد.

این دانشگاه در حال بازبینی کلی آن دسته از مشارکت ها و پروژه های بین المللی است که ریسک بالایی دارند. هواوی از سوی آمریکا و چند کشور دیگر به سوءاستفاده از تجهیزات مخابراتی به منظور جاسوسی، کلاهبرداری، سوءاستفاده از شبکه های بانکی برای دور زدن تحریم های اعمال شده علیه ایران و حتی تلاش برای سرقت یک ابزار رباتیک آزمایش گوشی متهم شده است.موسسه فناوری ماساچوست

این مساله در کنار قانون جدید ترامپ برای ممانعت از استفاده نهادهای دریافت کننده بودجه فدرال از تجهیزات هواوی باعث شده مسئولان موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه برکلی و استنفورد از خیر سرمایه گذاری های این شرکت و همکاری با آنها صرف نظر کنند.

ZTE هم یکی دیگر از کمپانی های قربانی دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران است. این اتهام سال قبل باعث شد تعدادی از کمپانی های مهم آمریکایی فروش تجهیزات به ZTE را برای چند ماه متوقف کنند.

این کمپانی تا ماه آگوست گذشته عضو گروهی متشکل از ۸۰ شرکت و موسسه نظیر اینتل بود که در تحقیق و توسعه گجت های پیشرفته به لابراتوار MIT کمک می کردند.

از سوی دیگر MIT معیارهای امنیتی جدید را برای بازبینی پروژه های مربوط به چین، روسیه و عربستان در نظر گرفته که شامل بررسی ریسک های مربوط به مالکیت فکری، قوانین صادراتی، امنیت داده ها، ایمنی ملی و حتی قوانین مربوط به حقوق بشر و چالش های مدنی و سیاسی می شود.

 

تماشا کنید: ربات MIT نحوه درست جابجا کردن اشیا را به خودش می‌آموزد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    بسیار عالی.? ? کار چین فقط سرقت علمیه

  • مجید
    مجید | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    گم شه مردک کله نارنجی!

  • sharifi
    sharifi | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    آمریکا از چین خیلی میترسه

    چین الان خیلی پیشرفت کرده چه از نظر علمی و چه از نظر نظامی.
    آمریکا دنبال بهانه هست که شرکتهای چینی پیشرفت نکنن

  • HOSSIEN
    HOSSIEN | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    اول بهانشون جاسوسی بود الان شده دور زدن تحریم ها
    دیگه نمیدون چه بهانه ای جور کنن

مطالب پیشنهادی