ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ثروت ساختگی
تکنولوژی

پسر جوان از راز ثروت ساختگی خود در اینستاگرام پرده برداشت

یک پسر ۱۹ ساله که مدتی در یوتیوب به تولید محتوای ویدیویی می‌پردازد، یک هفته وانمود کرد که ثروتمند شده و عکس‌های زیادی از زندگی لوکس خود در اینستاگرام منتشر نمود. حال این جوان از ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

یک پسر ۱۹ ساله که مدتی در یوتیوب به تولید محتوای ویدیویی می‌پردازد، یک هفته وانمود کرد که ثروتمند شده و عکس‌های زیادی از زندگی لوکس خود در اینستاگرام منتشر نمود. حال این جوان از راز ثروت ساختگی خود در اینستاگرام پرده برداشته و اعلام کرده که تمامی این تصاویر را با نرم افزار‌های ساده، ویرایش نموده است.

برایان دنتون، یک یوتیوبر ۱۹ ساله‌ی اهل لندن به شمار می‌رود که چند وقتی است با نام کاربری tbhbyron در فضای مجازی فعالیت می‌کند اما روند پولدار شدن جعلی خود را از اواخر بهمن ماه آغاز کرده است.

او عکس‌هایی در حال خریدن لباس‌های گران قیمت و حین سفر در جت شخصی‌ منتشر کرد. در حالی که داخل تمامی این تصاویر، او لباس‌های برند‌های معتبر را به تن کرده و بسیار شیک و ثروتمند به نظر رسیده است.

پس از این اتفاق، ناگهان میزان لایک‌ و دنبال کنندگان اینستاگرام جوان ۱۹ ساله به شدت بالا رفت و او را متعجب کرد. برخی از دوستان و اقوامش با او یا والدینش تماس گرفتند تا ببیند برایان ۱۹ ساله چطور یک شبه ره صد ساله رفته و تا این حد ثروتمند شده است.

البته برایان پس از مدتی در کانال یوتیوب خود از راز ثروت ساختگی خود در اینستاگرام پرده برداشت و گفت که این تصاویر را با استفاده از دو اپلیکیشن ویرایش عکس مخصوص موبایل ساخته است.

این جوان، از FaceTune و PicsArt برای قرار دادن تصاویر روی هم استفاده کرده و پس از آن نیز با کمک اپ فوتوشاپ لایت روم، عکس‌های خود را ویرایش نموده است. او اعلام کرده که تهیه این تصاویر تنها ۴۵ دقیقه زمان می‌برده و چنین عملیاتی برایش بسیار آسان بوده است.

برایان مدعی شده که این آزمایش را از کاربری به نام جرج میسون الهام گرفته که چندی پیش به دورغ در اینستاگرام از تعطیلات خود عکس‌هایی گذاشته بود که هیچگاه به آنجا سفر نکرده بود.

این جوان ۱۹ ساله به قدری اینکار را خوب و بدون نقص انجام داده که تنها ۵ نفر از جعلی بودن عکس‌هایش مطلع شده بودند. این جوان اکنون چندین مشتری در اینستاگرام دارد که از وی می‌خواهند برای آنها نیز تصاویری جعلی بسازد تا بتوانند ثروتشان را به رخ دیگران بکشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • farhad shiravani
    farhad shiravani | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    دمش گرم.....نشون میده سریع گول نخوریم.

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

    تو ایران یه ملت اینکار رو میکنن

مطالب پیشنهادی