ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مشکل امنیتی در سیری ارسال پیام از آیفون قفل شده را میسر می‌کند

به گزارش Quartz یک مشکل امنیتی جدید در دستیار صوتی دیجیتال اپل پیدا شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند با استفاده از یک گوشی قفل شده به هر مخاطبی که می‌خواهند پیام ارسال کنند. ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۷

به گزارش Quartz یک مشکل امنیتی جدید در دستیار صوتی دیجیتال اپل پیدا شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند با استفاده از یک گوشی قفل شده به هر مخاطبی که می‌خواهند پیام ارسال کنند.

تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است که از ویژگی Hey Siri استفاده کنند. با گفتن این جمله دستیار صوتی اپل یعنی Siri فعال می‌شود. کوارتز متوجه شده بعد از فعال شدن دستیار صوتی می‌توان از آن خواست تا یک پیام را برای دیگران ارسال کند یا حتی به آن‌ها زنگ بزند. لازم به ذکر است که برای این کار نیاز نیست گوشی از حالت قفل خارج شود.

مشکل امنیتی در Siri

به عنوان مثال کاربران می‌توانند با استفاده از روش یاد شده از Siri بخواهند تا به آخرین شماره تلفنی که با آن تماس برقرار شده زنگ بزند. همچنین این امکان وجود دارد که یک نفر در کنارتان بگوید: «Hey Siri, text mom» تا دستیار صوتی اپل ارسال پیام به «مادر» -که احتمالا در لیست مخاطبان با عنوان Mom ذخیره شده است- را آغاز کند. البته برای این کار صدای گوینده باید شبیه به صدای صاحب اصلی گوشی باشد.

اگر از کاربران آیفون هستید بهتر است مراقب مشکل امنیتی یاد شده باشید. یکی از کار‌هایی که می‌توانید برای مقابله با معضلات امنیتی داشته باشید این است که دستیار صوتی هوشمند اپل را وقتی که گوشی قفل شده است غیر فعال کنید. برای این کار به تنظیمات رفته و سپس Siri & Search را بزنید و در نهایت گزینه‌ی Allow Siri When Locked را غیر فعال نمایید.

علاوه بر این می‌توانید فعال شدن این دستیار صوتی با گفتن Hey Siri را نیز غیر فعال کنید. برای این کار به تنظیمات و سپس Siri & Search رفته و گزینه‌ی Listen for Hey Siri را غیر فعال نمایید.

هنوز مشخص نیست که اپل این مشکل را در سیستم عامل iOS 12 برطرف کرده یا خیر. کوارتز اعلام کرده که بررسی‌های انجام شده روی سیستم عامل iOS 11 انجام پذیرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی