ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار دیوار ۹۷
تکنولوژی

دیوار آمارهای سال ۹۷ خود را منتشر کرد؛ صنعت ۹ میلیارد دلاری «دست دوم» در ایران

دیوار در آخرین گزارش آماری که در اختیار رسانه‌ها قرار داده است از ارزش ۶ تا ۹ میلیارد دلاری «صنعت دست دوم» در ایران خبر می‌دهد. اهمیت این صنعت زمانی مشخص می‌شود که در تمام ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

دیوار در آخرین گزارش آماری که در اختیار رسانه‌ها قرار داده است از ارزش ۶ تا ۹ میلیارد دلاری «صنعت دست دوم» در ایران خبر می‌دهد.

اهمیت این صنعت زمانی مشخص می‌شود که در تمام دنیا، بخش عمده‌ای از کالاهای مصرفی خانوارها و کسب و کارها را تشکیل می‌دهد، به صورتی که برای مثال، ارزش صنعت دست دوم در کشورهای استرالیا و کانادا به ترتیب برابر با ۳۴ میلیارد دلار استرالیا و ۲۸٫۵ میلیارد دلار کانادا تخمین زده شده و سهمی بین ۱٫۵ تا ۲ درصدی از تولید ناخالص ملی این کشورها را داراست.

اکنون دیوار که ۷ سال از زمان فعالیتش سپری می‌شود و شناخته‌شده‌ترین بازیگر در صنعت دست دوم ایران است، در آخرین آمار رسمی که ارائه کرده، می‌گوید که برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی نموده و ۵۰۰ هزار نفر را با آگهی‌های خود به استخدام کارفرمایان درآورده است. گزارش سال ۹۷ دیوار همچنین حکایت از آن دارد که این پلتفرم برای ۳۸۰ هزار کسب و کار که شامل فروشندگان کالاهای نو، دست دوم و فعالان بخش خدمات و کاریابی در دیوار هستند، به صورت غیرمستقیم  اشتغالزایی کرده است

دیوار می‌گوید در سال گذشته ۸۰ درصد کارفرمایانی که از طریق دیوار موفق به استخدام نیروی کار شده‌اند، ظرف کمتر از یک هفته به نتیجه رسیده‌اند. از سوی دیگر ۵۰۰ هزار نفر در کل کشور از طریق آگهی‌های استخدام دیوار که توسط شرکت‌های کاریابی یا کارفرمایان ثبت شده، موفق به پیدا کردن کار شده‌اند: «در تهران ۱۸۰ هزار نفر، در سایر شهرهای بزرگ ۱۹۰ هزار نفر و شهرهای کوچک ۱۳۰ هزار نفر از طریق آگهی‌های دیوار استخدام شده‌اند.»

در مورد کالاهای لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی که سال ۹۷ در دیوار به فروش رفت باید گفت که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار کالا شامل مبلمان، فرش، لوازم آشپزخانه و... به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کالای الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، رایانه و... به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان از طریق دیوار معامله شده است.

خودرو و املاک از سایر بخش‌های مهم دیوار هستند که آمار آگهی‌ها و بازدید آنها قابل توجه است. دیوار در گزارش سال ۹۷ خود در رابطه با همین دو قسمت نوشته است:

«در بخش خودرو ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار آگهی ثبت شده که حدود ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بازدید داشته است. همچنین سهم دیوار از کل معاملات خودرویی تهران ۲۰ درصد و از کل معاملات اینترنتی تهران ۸۰ درصد بوده‌ است. به عبارت دیگر ۸۰ درصد از معاملات اینترنتی تهران از طریق دیوار صورت گرفته است. در بخش املاک نیز ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار آگهی ثبت شد که رقمی در حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بازدید داشته است.»

بر اساس گزارش دیوار با فروش بدون واسط کالاها و حذف انحصارگران، رقابت در این فضا بیشتر شده و همچنین با اتصال مستقیم عرضه کننده و مصرف کننده به یکدیگر، قیمت تمام شده محصولات برای مصرف کنندگان کمتر شده است. به علاوه تبلیغات ارزان در دیوار موجب شد تا کسب و کارهای کوچک خود را بهتر به بازار معرفی کنند و این از جمله دلایلی بود که حدود ۴۰۰ هزار کسب و کار در این فضا فعالیت کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HameD۶۹
    HameD۶۹ | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

    در آمار هاش جالبه هیچ اشاره ای به درآمدهای خودش نداشته درصورتی که باید ارائه کنه

مطالب پیشنهادی