ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت رسمی کاربران از خرابی زودهنگام یخچال های ال جی

آیا شما هم تصور می‌کنید که یخچال‌های جدید آنچنان دوامی ندارند و پس از مدت کوتاهی خراب می‌شوند؟ به نظر می‌رسد که اینگونه باشد چرا که جدیداً شکایتی علیه شرکت ال جی به ثبت رسیده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

آیا شما هم تصور می‌کنید که یخچال‌های جدید آنچنان دوامی ندارند و پس از مدت کوتاهی خراب می‌شوند؟ به نظر می‌رسد که اینگونه باشد چرا که جدیداً شکایتی علیه شرکت ال جی به ثبت رسیده و به این مسئله اشاره دارد. بر اساس این شکایت، بسیاری از یخچال های ال جی تنها پس از چند سال دچار مشکل می‌شوند و از کار می‌افتند.

یخچال های ال جی

از این رو سه خریدار آمریکایی، کمپانی ال جی را به گمراه سازی مصرف کنندگان متهم کرده‌اند و مدعی شده‌اند یخچال‌های ال جی بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شود از کار می‌افتند. به همین دلیل کاربران مجبور شده اند زمان و هزینه زیادی برای خرید دوباره یخچال‌های جدید صرف کنند.

در قسمتی از شکایت مشتریان به دادگاه ایالت کالیفرنیا، اشکال اصلی یخچال های ال جی مشخص شده و تصور می‌شود دوام پایین آنها، به علت استفاده از کمپرسور خطی و مشکلات بوجود آمده در آنهاست.

یخچال های ال جی

مشکل، اصرار ال جی به استفاده از کمپرسور خطی در یخچال‌های جدید است

همانطور که می‌دانید کمپرسور، اصلی‌ترین بخش سیستم خنک کننده‌ی یک لوازم خانگی و به خصوص یخچال به شمار می‌رود. بر اساس این شکایت، تا به حال شمار زیادی از کاربران مشکلاتی با کمپرسور یخچال های ال جی داشته‌اند و مدعی شده‌اند که این بخش پس از مدتی کارآیی خود را از دست می‌دهد و از کار می‌افتد.

این مشکل تنها متخص یک گروه خاص از یخچال‌های ال جی نیست و در میان گزارشات، یخچال‌هایی با قیمت‌های ۱۴۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار دیده می‌شود و به نظر می‌رسد مشکل کلی است. ایرادات کمپرسور اصلی یخچال‌های ال جی موجب شده این لوازم خانگی حتی چند سال پس از تعمیر نیز کارایی خود را از دست بدهند و بلا استفاده شوند.

یخچال های ال جی

متخصصین لوازم خانگی باور دارند که یک کمپرسور حداقل باید تا ۱۰ سال بدون هیچ مشکلی کار کند و انجمن ملی خانه سازان آمریکا، میانگین عمر هر یخچال را ۱۳ سال می‌داند.

ال جی که در تبلیغات یخچال‌های خود عمر آنها ۲۰ ساله عنوان کرده، هنوز پاسخ یا اظهار نظر رسمی درباره‌ی شکایت خریداران ارائه نکرده است اما این شکایت رسماً به ثبت رسیده و باید منتظر تاثیرات آن باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

    نسخه‌ ای که پارسال خریده‌ بودیم‌ مشکلاتی داشت توی کمپرسور‌ و تو سیستم انتقال سرما‌
    با کسر ۱۵% پس گرفتند و برند دیه ای خریدم‌ به جاش

  • dark season
    dark season | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

    دوستان منظور از جدید یعنی حداکثر سه یا چهار سال پیش نه شما که میگید پانزده ساله یخچال ال جی دارم سالمه هنوز .البته جهت اطلاع من این مقاله را تایید یا رد نمیکنم

  • mehrdad_eblis
    mehrdad_eblis | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

    ما از سال 83 یخچال ال جی داریم یک بار هم مشکل پیدا نکرده

  • reza aghaie
    reza aghaie | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

    اغا ما ۱۵ ساله یخجالشو داریم آخ نگفته

  • mahdi rahmani
    mahdi rahmani | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

    من حدود ۱۰ ساله یخچال سایدبای ساید الجی دارم کاملا راضی ام و کوچکترین مشکلی تا الان نداشته و فقط فیلتر آب سر زمان مشخص عوض میکنم.ماکروفر سولاردام هم حدود ۱۵ساله مثل بنز بدون هیچ ایرادی داره بهم خدمت میکنه خیلی ازش راضی ام
    اما گوشی ال جی g4 بعد چند ماه سوخت و خیلی حالمو گرفت متاسفانه .و این مشکل گوشیهاش که بوت لوپ میشن خیلییی هم فراگیر هست

    • Reflex
      Reflex | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

      دقیقا مثل شما بنده هم همه لوازم خونم ال‌جیه، از یخچال ساید تا ماشین لباسشویی و ظرفشویی و مایکرویو و تلویزیون که خدااروشکر همشون بدون هیچ مشکلی و با بهترین کیفیت کارشونو انجام میدن و بخاطر رضایت شخصیم که دارم به اطرافینم ال‌جی رو پیشنهاد کردم و همشونم راضی بودن،
      دیدن این پست خیلی عجیب بودم برام چون کاملا ۱۸۰درجه با تجربیات خودم فرق داشت و بنظرم هدفدار نگارش شده!

    • Mohammad Javad Yasrebi Far
      Mohammad Javad Yasrebi Far | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

      گوشی وی ۱۰ منم به دوسال نرسید مرد! کلا الجی تو بحث اسمارتفون تعطیله اما وسایل دیگش که داریم مشکلی تا الان نداشتن.

مطالب پیشنهادی