ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت خودرو های داخلی مدل 98 در بازار + جدول

در سال های گذشته و از روزهای ابتدایی اسفند ماه مانند سال های پیش از آن، شاهد تحویل خودروهای خودروسازان با مدل سال جدید بودیم، برای مثال در اسفند 96، عرضه خودروهایی با مدل 97 ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

در سال های گذشته و از روزهای ابتدایی اسفند ماه مانند سال های پیش از آن، شاهد تحویل خودروهای خودروسازان با مدل سال جدید بودیم، برای مثال در اسفند 96، عرضه خودروهایی با مدل 97 باعث شد که عملا خودروهای 96 را مشمول کاهش شوند، اما شرایط متفاوت بازار خودرو کشور در سال 97 باعث شد تا عرضه خودروهای مدل 98 با تاخیری چشمگیر همراه شود و عملا به جز چند هفته پایانی سال، تمامی خودروهای تحویل داده شده به مشتریان براساس مدل 97 شماره گذاری شده بوند و همین مسئله عملا باعث تغییر رویه قیمت گذاری خودرو در بازار شد.

برای مثال در واپسین روزهای اسفند ماه، روابط عمومی شرکت سایپا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به مشکلات صنعت خودروسازی کشور و همچنین کمبود تولید این شرکت امکان تخصیص خودرو با مدل 98 وجود نداشته و صرفا خودروها برای فروش با مدل 97 تحویل داده می‌شوند و همه مشتریان صرفا با این مدل اعلامی، امکان دریافت خودرو خواهند داشت.
اما اندکی بعد تقریبا تمامی خودروسازان (به جز سایپا) تصمیم گرفتند تا در هفته های پایانی سال، خودروهای خود را با مدل 98 به مشتریان تحویل دهند و به همین علت حالا شاهد اختلاف قیمت خودروهای تحویل شده در اسفند ماه براساس مدل های 97 و 98 هستیم. به طوری که می توان گفت که قیمت خودرو های 98 حدودا 5 درصد بالا تر از مدل‌های 97 در بازار است.

بنابراین می توان گفت که در شرایط فعلی، بیش از هر زمان دیگری، تعیین نرخ ها در بازار توسط خودروسازان مدیریت می شود، چرا که دو شرکت اصلی خودروسازی کشور می توانند با تغییر در روند عرضه خودرو به بازار، به راحتی قیمت هر خودرویی را در بازار دچار نوسان کنند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به قیمت برخی از خودروهای جدید مدل 98 در بازار کم فعالیت بهاری:

قیمت خودرو های داخلی با مدل 98 در بازار تهران :قیمت خودرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alifateh
    alifateh | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

    متاسفم براشون ی شرکت اشغال چ قیمتی دارن ماشیناشون

مطالب پیشنهادی