ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

درخواست ۳۰ میلیون کاربر ایرانی موبایل: پیامک تبلیغاتی نفرستید

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون در سامانه «ستاره هشتصد مربع» بالغ بر ۳۰ میلیون کاربر موبایل خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده‌اند. اگرچه برخورد با سرشماره‌های شخصی که مشغول به ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون در سامانه «ستاره هشتصد مربع» بالغ بر ۳۰ میلیون کاربر موبایل خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده‌اند. اگرچه برخورد با سرشماره‌های شخصی که مشغول به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی هستند مدتی طولانیست که ادامه دارد اما در بهمن ماه بود که رییس جمهور در بازدید از وزارت ارتباطات دستور داد تا در این رابطه برخورد قاطع صورت گیرد.

پیامک تبلیغاتی
نمونه‌ای از پیامک‌های تبلیغاتی که با ادبیات نامناسب و از طریق سیم کارت‌های ناشناس برای مشترکان ارسال می‌شود. تعدد این پیامک‌ها موجب نارضایتی و اعتراض مشترکان شده است.

«حسین فلاح جوشقانی»، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات، با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در سال ۹۷ برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی و اصلاح فرآیندها در این زمینه به خبرگزاری مهر گفته است که این سازمان از طریق فرآیند هوش مصنوعی (سامانه خودکار تشخیص پیامک‌های مزاحم) و نیز تحلیل رفتار مشترکان و دریافت شکایات از کاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته و سیم کارت‌های ارسال کننده پیامک مزاحم اقدام می‌کند:

«بررسی رگولاتوری حاکی از آن است که از این سیم کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، از این رو بر مبنای حجم زیادی از پیامک که فعال می‌شود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره‌ها را به رگولاتوری گزارش می‌کنند. پس از دستور رییس جمهور مبنی بر حل سریع معضل پیامک‌های تبلیغاتی در بهمن ماه ۹۷، طی دو ماه میزان قطعی سیم کارت‌های شخصی ارسال کننده پیامک به ۲ برابر رسید. هم اکنون نیز تعداد سیم کارت‌های شخصی قطع شده به دلیل ارسال این پیامک‌ها، به حدود ۱۲۰ هزار سیم کارت رسیده است. از آنجایی که ارسال پیامک تبلیغاتی ناخواسته، نوعی تخلف محسوب می‌شود، رگولاتوری در صورت دریافت شکایت و درخواست مردم نسبت به قطع سرویس پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام می‌کند.»

سایت رگولاتوری اکنون آمار زنده‌ای از سیم‌کارت‌های قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی را نمایش می‌دهد.

در همین راستا سایت رگولاتوری نیز آماری را به شکل زنده از سیم‌کارت‌های مسدود شده‌ی متخلف به نمایش کشیده است. همان‌طور که در تصویر قابل مشاهده است، تا ساعت ۱۶ امروز (۱۸ فروردین) تعداد ۱۱۸ هزار و ۹۰۹ خط تلفن همراه به دلیل مزاحمت پیامکی مسدود شده‌اند.

فلاح جوشقانی باور دارد تعداد پیام‌های تبلیغاتی مزاحم نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است اما باید راه حلی برای تبلیغ ارزان قیمت کسب و کارهای کوچک درنظر گرفت و اگر راهکاری برای آنها در نظر گرفته نشود، آنها به تبلیغ در فضای مجازی روی می‌آورند.

همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهند که در بهمن ماه و پس از دستور مستقیم رییس جمهور به وزیر ارتباطات، آذری جهرمی به سرعت خبر از لغو مجوز ۳۰ دفتر خدمات ارتباطی که به اخطارها بی‌توجهی کرده بودند داد و گفت مجوز این دفاتر از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لغو شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی