ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار از مرز ۴۰ میلیون نصب فعال گذشت

کافه‌بازار امروز (۱۹ فروردین ۹۸) خبر می‌دهد که تعداد کاربران فعال اپلیکیشن «بازار» که بستری جهت انتشار برنامه‌ها، بازی‌های موبایلی و ویدیو است، از مرز چهل میلیون نصب فعال گذشت؛ آماری که نشان می‌دهد کم‌وبیش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۵

کافه‌بازار امروز (۱۹ فروردین ۹۸) خبر می‌دهد که تعداد کاربران فعال اپلیکیشن «بازار» که بستری جهت انتشار برنامه‌ها، بازی‌های موبایلی و ویدیو است، از مرز چهل میلیون نصب فعال گذشت؛ آماری که نشان می‌دهد کم‌وبیش نیمی از مردم ایران از این برنامه و محصولات و خدمات ارائه‌شده در آن بهره می‌برند.

بازار در فروردین سال ۹۰ به طور رسمی کار خود را به عنوان میزبان برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی آغاز کرد و طی ۳ ماه اول فعالیت، به ۱۰۰ هزار کاربر دست یافت. این سرویس اکنون روزانه -به صورت میانگین- ۶ میلیون بار بازدید می‌شود و میزبان بیش از ۱۶۴ هزار برنامه و بازی است. طی فعالیت هشت ساله بازار، بیش از ۵ میلیارد و دویست میلیون بار، برنامه از بازار دانلود یا به‌روزرسانی شده است. از سوی دیگر کافه‌بازار، در هشت سال گذشته، هفت نسخه بازار و در مجموع ۱۱۹ به‌روزسانی را منتشر کرده است.

«امین امیرشریفی»، مدیرعامل کافه‌بازار، درباره دلایل رشد بازار و استقبال کاربران از این محصول ایرانی می‌گوید: «در اوایل سال ۹۰ بیشتر برنامه‌ها و بازی‌های عرضه‌شده در بازار رایگان بودند اما به تدریج و با فراهم شدن امکان فروش و استقبال کاربران، توسعه‌دهندگان استقبال بیشتری به این صنعت نوپا نشان دادند و در گسترش آن نقش جدی‌تری ایفا کردند. گام بعدی فراهم‌شدن امکان فروش درون‌برنامه‌ای بود که شرایط رشد شتابان‌تری را برای صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی فراهم کرد.»

«علی وحدانی»، مدیر تیم محصول بازار نیز در خصوص چالش‌های فنی می‌گوید: « با رشد سریع تعداد برنامه‌ها و بازی‌های منتشرشده در هر سال، تیم فنی پیوسته گام‌های تازه‌ای برای تسهیل استفاده کاربران از این محصول را برداشته است، از جمله بهبود سرویس جست‌وجو و ارائه‌ی پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده. هم اکنون تیمی بالغ بر ۵۰ نفر روی نگهداری، بهبود و توسعه محصول بازار کار می کنند که از زیرساخت فنی گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان بهره می‌برند.»

اما رشد و توسعه بازار و استقبال کاربران ایرانی از این محصول نتیجه فعالیت رکن اصلی صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی یعنی «توسعه‌دهندگان» بوده است. «محمدرضا تشکری»، مدیر تیم برنامه‌های بازار، در خصوص نقش بازار در برقراری رابطه میان توسعه‌دهندگان و کاربران می‌گوید:

«سعی ما در بازار این بوده که یک بازار پرکاربر برای توسعه‌دهندگان به وجود بیاوریم تا مشکل زنجیره عرضه برنامه‌ها را تا حد بسیار خوبی برطرف کنیم و پلی میان توسعه‌دهندگان و کاربران بسازیم. وضعیت فعلی بازار حاصل همکاری مشترک بیش از ۲۰ هزار توسعه‌دهنده برای تولید محتوای با کیفیت از یک سو و بازار برای سامان‌دهی و در معرض دید قرار دادن محتواهای با کیفیت‌تر به کاربر به منظور جلب اعتماد وی و ایجاد یک تجربه کاربری قابل قبول از سوی دیگر است.»

همه این‌ها در حالیست که کافه‌ بازار در سال‌ ۹۷، ابزارهای تازه‌ای از جمله امکان تبلیغات در جستجوی بازار و همچنین سرویس ویدیو را به بازار افزود. آنطور که این شرکت خبر می‌دهد، تا پایان سال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بازار محتوای ویدیویی را تماشا کردند و به طور میانگین روزانه ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار دقیقه محتوای ویدیویی در کافه‌بازار برای کاربران نمایش داده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Abtin Hamz
    Abtin Hamz | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    من که اصلا ازش استفاده نمیکنم، رفتارش با برنامه نویسا خیلی بده و برنامه من رو به خاطر چیزای الکی رد کردن از اون موقع کلا خانوادگی بازار رو حذف کردیم بازار فقط با سواستفاده از تحریم تونسته به اینجا برسه.
    بهترین و کامل ترین مارکت ایرانی فعلا ایران اپسه هرچند هیچی خود گوگل پلی بدون محدودیت نمیشه

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    چع جوری میشه 40 ملیون وقتی هیچکس ازش استفاده نمی کنه

  • MATELF
    MATELF | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    40 میلیون نرم افزار جاسوسی نصب کردن

  • Reza Bahadori
    Reza Bahadori | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    از نظر بروز بودن و همینطور تنوع برنامه ها بنظرم پارس هاب خیلی بهتره..خیلی بارا ها شده برنامه ای از بازار نصب کردم همون لحظه پارس هاب نسخه جدیدترشو تو بروزرسانی هاش داشت..کلا خودم پارس هاب رو تو مارکت های ایرانی میپسندم

  • hojat zarei
    hojat zarei | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    الکی میگه ?

مطالب پیشنهادی