ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فریب سنسور اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ با تصویر ۳ بعدی

یکی از ویژگی های شاخص گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر التراسونیک است که به گفته کره ای ها سطح امنیتی بالایی را به ارمغان می آورد؛ حالا اما ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۲

یکی از ویژگی های شاخص گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر التراسونیک است که به گفته کره ای ها سطح امنیتی بالایی را به ارمغان می آورد؛ حالا اما یک کاربر توانسته به راحتی از سد آن بگذرد.

کمپانی های موبایل ساز در سال گذشته تلاش های بسیاری را برای حذف اسکنر اثر انگشت فیزیکی انجام دادند. یکی از روش های متداول برای اینکار پیاده سازی سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال بود که عملکرد نسبتا قابل قبولی هم داشت. سامسونگ اما با وعده استفاده از مدل التراسونیک این ماژول استفاده از آن را تا حدودی به تاخیر انداخت.

این شرکت مزایای حسگر التراسونیک نسبت به اپتیکال را امنیت و دقت بیشتر عنوان کرده بود چرا که به جای ذخیره یک تصویر صرف از انگشت، امواج صوتی را به سمت سطح ارسال کرده و مدلی سه بعدی از اثر انگشت را ایجاد می کند.

با این حال یکی از کاربران گلکسی اس ۱۰ مدعی است که تنها در ۱۵ دقیقه می تواند با چاپ تصویر اثر انگشت این سنسور را فریب دهد. مراحل انجام این کار با عکسبرداری از اثر انگشت به جای مانده روی شیشه نوشیدنی با استفاده از موبایل شروع شده است. به گفته این کاربر که خود را darkshark معرفی کرده، با یک دوربین  DSLR می توان تصویر اثر انگشت را حتی از فاصله چندین متری هم ثبت کرد. وی سپس در فوتوشاپ کنتراست تصویر را افزایش داده و ماسک آلفای آن تهیه کرده است. darkshark با انتقال تصویر به اتودسک تری‌دی‌اس مکس مدل سه بعدی تصویر را تهیه کرده است.

به گفته این کاربر خروجی نهایی تصویر که با استفاده از AnyCubic Photon LCD چاپ شده، به راحتی سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس ۱۰ را فریب داده است. باز کردن قفل پرچمدار پر زرق و برق سامسونگ تنها یکی از عواقب استفاده از این روش است و اگر کاربر امنیت اپ های بانکی را هم به این حسگر سپرده باشد، اوضاع وخیم تر خواهد شد.

 

تماشا کنید: گلکسی اس 10 پلاس در مقابل آیفون XS مکس؛ کدام مقاوم‌تر است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Babak Gharipur
    Babak Gharipur | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    سنسور اثر انگشت بهترینه، فیس ایدی یه طرح ابتدایی و خامه!

  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    تا جایی که میدونم این سنسورا با افراد عینکی و دوقلوها هنوز مشکل دارن.ضمنا برای استفاده از سنسور اثر انگشت لازم نیست اونو جلوی صورتمون نگه داریم.

  • آریا
    آریا | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    دیگه دوران سنسور اثر انگشت به سر آمده اپل هم که تا دو سال پیش ازش تو آیفون و آیپد استفاده میکرد به دلیل این بود که اون موقع هنوز سنسورهای سه بعدی تشخیص چهره آنقدرها پیشرفت نکرده بودند ولی الآن عملکرد سنسورهای سه بعدی تشخیص چهره ،حالا چه از نوع faceID یا نوع تازه معرفی شده سونی و .... از هر لحاظ بهتر از سنسور اثر انگشته... کافیه گوشی رو به سمت صورتت بگیری و تمام لازم نیست مستقیم گوشی رو جلوی صورتت بگیری حتی با زاویه هم کار میکنه .
    فقط در مکبوکها و مدلهای اقتصادی آیپد هنوز اپل داره از touchID استفاده میکنه احتمالاً مدلهای بعدی مکبوکها مثل آیپد پرو ، با faceID عرضه میشه

مطالب پیشنهادی