ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

والدین اماراتی خواستار ممنوعیت پابجی در این کشور شدند

ظاهرا خانواده‌های اماراتی از پابجی بازی کردن کودکان خود خسته شده‌ و به دنبال ممنوع کردن تجربه این عنوان در امارات هستند. این درخواست به علت خشونت بیش از اندازه بازی و تاثیر بد آن ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

ظاهرا خانواده‌های اماراتی از پابجی بازی کردن کودکان خود خسته شده‌ و به دنبال ممنوع کردن تجربه این عنوان در امارات هستند.

این درخواست به علت خشونت بیش از اندازه بازی و تاثیر بد آن روی افراد کم سن و سال در حال شکل گیری است. بعضی از خانواده‌ها اعتقاد دارند که طراحی پابجی و دیگر عناوین بتل رویال به‌گونه‌ای است که کودکان تحت تاثیر آن خشن‌تر شده‌اند.

البته تنها مشکل خانواده‌های اماراتی با پابجی به خشونت آن مربوط نمی‌شود و بسیاری به خاطر اعتیاد‌آور بودن این بازی و عقب ماندن کودکان از مدرسه و درس‌هایشان خواستار ممنوعیت آن در این کشور هستند.

پابجی و اماراتی ها

طی ماه‌های اخیر ممنوعیت بازی‌های بتل رویال به بحثی جدی در کشورهای مختلف جهان تبدیل شده. مدتی پیش هم ۱۵ کاربر پابجی در کشور هند به خاطر تجربه این بازی توسط پلیس این کشور بازداشت شدند. این کودکان محلی مخفیانه را برای تجربه پابجی آماده کرده بودند که یک پلیس محلی آن‌ها را شناسایی و دستگیر کرده بود. اخیرا نیز، شاهزاده هری بریتانیا به خاطر خشونت فورتنایت خواستار ممنوعیت این بازی شده بود.

اعتیاد کودکان به پابجی، فورتنایت و دیگر بازی‌های بتل رویال تنها مشکل والدین با این دست عناوین نیست. برای مثال پیش از این و قبل از عرضه نسخه اندروید فورتنایت، بسیار از هکرها با توسعه بدافزارهایی با اسم فورتنایت، گوشی‌های اندرویدی افراد ناآگاه را آلوده می‌کردند. البته تمام خانواده‌ها چنین دیدگاهی در رابطه با بازی‌های بتل رویال ندارند و برخی از آن‌ها به دنبال استخدام مربی برای موفقیت فرزندانشان در این بازی‌ها هستند.

نظر شما در مورد پابجی و دیگر بازی‌های بتل رویال چیست؟ آیا باید از تجربه این عناوین توسط کودکان جلوگیری کرد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • hojat zarei
    hojat zarei | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    خدایی عربا بیست چهاری پلاسن تو پابجی
    اصلا امکان نداره بری تو بازی و عرب نباشه?

  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    والدین باید مسیولیت قبول کنند و روش استفاده صحیح از بازی رو یاد بدن، نه اینکه کلا بازی رو ممنوع کنن!
    این ضعف تربیتی رو نشون میده

    • min
      min | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

      یعنی توی خانواده شما و ایرانیها کودکان بازی های موبایلی و کامپیوتری انجام نمیدن و تربیت و فرهنگتون بهتر از کشورهای دیگست!!!؟

      • Amirhossein Yousefnejad
        Amirhossein Yousefnejad | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

        چه ربطی داشت فقط گفتن ضعف تربیتیه دیگه چیزی در مورد عربو غیر عربش نگفتن ایشون و درست میگن با ممنوع کردن هیچ مشکلی حل نمیشه

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    وقتی میگیم کودک دیگه مشخصه همه چی به نظر من که ادم زیر ۱۰ سال اصلا نباید گوشی دستش باشه حالا دیگه چه برسه به بازی های اعتیاد اور

مطالب پیشنهادی