ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک واقعیت افزوده ارتش آمریکا حس بازی Call of Duty را زنده می‌کند

چندی پیش خبرگزاری‌های جهان از قرارداد ارتش آمریکا با مایکروسافت برای استفاده از هولولنز در ماموریت‌های نظامی خبر دادند. خبری که اعتراض کارکنان شرکت ردموندی و بسیاری از کارشناسان را برانگیخت. حال ارتش آمریکا، عینک واقعیت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

چندی پیش خبرگزاری‌های جهان از قرارداد ارتش آمریکا با مایکروسافت برای استفاده از هولولنز در ماموریت‌های نظامی خبر دادند. خبری که اعتراض کارکنان شرکت ردموندی و بسیاری از کارشناسان را برانگیخت. حال ارتش آمریکا، عینک واقعیت افزوده جدید IVAS را آزمایش کرده و به نوعی نحوه استفاده از آنها را تشریح نموده است.

به گزارش CNBC سیستم واقعیت افزوده ارتش آمریکا با استفاده از یک هولولنز اصلاح شده، قرار است در میدان جنگ یا تمرین به کمک سربازان بیاید و آنها را در پیدا کردن مسیر و اطلاعات لازم برای پیشبرد اهداف ماموریت‌هایشان کمک کند.

عینک واقعیت افزوده

حال و هوای استفاده از این سیستم در میدان نبرد، شکل و شمایلی شبیه به هاد (HUD یا Head-up display) بازی Call of Duty دارد چرا که سرباز در صورت استفاده از عینک‌های IVAS می‌تواند اطلاعاتی نظیر قطب نما، مختصات اهداف ماموریت و دیگر سربازان یا حتی نشانه‌ی اسلحه خود را مشاهده کند.

عینک واقعیت افزوده

علاوه بر این سرباز با نگاه کردن به پایین می‌تواند نقشه کلی محوطه را پیش روی خود داشته باشد. همچنین مایکروسافت برای عینک واقعیت افزوده IVAS، دید در شب نیز در نظر گرفته و برتری این سیستم به مدل‌های دیگر این است که نوری سبز و روشنی ندارد که از دور توسط دشمن شناسایی شود.

عینک واقعیت افزوده

قابلیت های جالب دیگر عینک های واقعیت افزوده IVAS این است که در پایان ماموریت‌های تمرینی، دیتای کاملی از فعالیت هر سرباز و جوخه نظیر میزان تحرک، شلیک درست، فشار خون و دیگر اطلاعات جمع آوری می‌شود. مربیان با بررسی و تحلیل این دیتا می‌توانند در بهبود عملکرد آنها تاثیر گذار باشند و سربازان را بهتر آموزش دهند.

عینک واقعیت افزوده

در حال حاضر عینک‌های IVAS اندازه‌ی بزرگی دارند و سخت بتوان با گذاشتن آنها از کلاهخود رزمی نیز استفاده کرد. به همین دلیل است که متخصصین مایکروسافت وعده داده‌اند طی شش ماه آینده مدل‌هایی به اندازه یک عینک آفتابی ساده توسعه دهند.

عینک واقعیت افزوده

ارتش آمریکا مدعی شده که با روند کنونی پیشرفت پروژه واقعیت افزوده مایکروسافت، تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳، تقریباً هزاران سرباز می‌توانند از IVAS  استفاده کنند. شاید به همین دلیل باشد که ساتیا نادلا از قرارداد همکاری مایکروسافت با پنتاگون دفاع کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    جایی نمی‌خواد محکوم کنند... همه چیز رو نظامی میکنن و برای کشتن آدم ها ازش استفاده میکنم...

    • آریا
      آریا | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

      کشتن آدم ها؟ تروریست ها هم آدم شدن؟

مطالب پیشنهادی