ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ردیاب GPS
تکنولوژی

اجبار کارگران چینی به پوشیدن ردیاب GPS جنجالی شد

چین که تا پیش از این با پیاده سازی ده ها هزار دوربین و عینک هوشمند تشخیص چهره در اماکن عمومی، لباس های ردیاب برای دانش آموزان و غیره شهروندان را در هر لحظه زیر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

چین که تا پیش از این با پیاده سازی ده ها هزار دوربین و عینک هوشمند تشخیص چهره در اماکن عمومی، لباس های ردیاب برای دانش آموزان و غیره شهروندان را در هر لحظه زیر نظر قرار می داد، حالا کارگران را بیشتر زیر ذره بین برده است.

ردیاب کارگران را به پرسه زدن بی هدف وادار کرده است

یک کمپانی چینی به نام Nanjing West River در استان «جیانگ‌سو» کارگران خدماتی شهرداری را وادار به پوشیدن مچ بندهای مجهز به ردیاب GPS کرده است. این مچ بندها نه تنها امکان نظارت زنده بر کارگران و مکان آنها را فراهم می کند، بلکه در صورت توقف فرد برای بیش از ۲۰ دقیقه به آنها هشدار می دهند که به سرکار برگردند. ردیاب GPS

داده های خروجی مچ  بندها به مرکز کنترلی ارسال می شود که در آن مکان و حرکات همه کارگران روی یک نمایشگر وسیع به تصویر کشیده می شود. به گفته یکی از کارگران که نخواسته نامش فاش شود، این سیاست باعث شده حتی در صورت نبود هیچ کاری برای انجام، کارگر ناچار به پرسه زدن بی هدف باشد.

Nanjing West River هدف از پیاده سازی این مچ بندها را افزایش کارایی و بهره وری کارکنان و کاهش هزینه های نظارتی اعلام کرده است. هرچند این شرکت پس از واکنش های منفی دیگر شهروندان گزینه هشدار را غیر فعال کرده اما کماکان به استفاده از مچ و رهگیری کارگران ادامه می دهد.

اینکه استفاده از ردیاب GPS نقض حریم خصوصی است یا خیر بحث های زیادی به راه انداخته اما معضلات چینی ها به همینجا ختم نمی شود. کارفرماها در این کشور به استفاده از ابزارهای فناوری متنوعی برای نظارت بر کارکنان روی آورده اند؛ علاوه بر این دولت هم به ترویج برنامه هایی برای نظارت زنده بر رفتار شهروندان روی آورده که شامل استفاده از دوربین های هوشمند تشخیص چهره، استفاده از یونیفورم های مجهز به رهیاب برای دانش آموزان و رتبه بندی شهروندان می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

    چقد قشر کارگر تو دنیا مظلومه قبلا فک میکردم ایرانه فقط. کارگرای نیشکر ، کارگرای آمازون امریکا ، کارگرای چین و ......

  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    به زودی در ایران...

  • Adrin
    Adrin | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    چینی ها مثل کلنی زنبور عسل یا مورچه زندگی میکنن...همونقدر با نظم و نظارت سخت گیرانه و کار سخت

مطالب پیشنهادی