ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تکنولوژی جدید انگلیسی ها؛ اولین موتور نیمه هیبریدی جگوار- لندرور معرفی شد

لندرور از موتور جدید گروه جگوار/لندرور که جایگزین موتور قدیمی این گروه خواهد شد پرده برداری کرده است. این موتور که به نوعی پرچمدار خانواده “INGENIUM” خواهد بود به طور ترکیبی از سوپرشارژر و توربوشارژر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

لندرور از موتور جدید گروه جگوار/لندرور که جایگزین موتور قدیمی این گروه خواهد شد پرده برداری کرده است. این موتور که به نوعی پرچمدار خانواده “INGENIUM” خواهد بود به طور ترکیبی از سوپرشارژر و توربوشارژر تغذیه می کند. پیش از این شرکت ولوو از موتورهایی که با چنین آرایشی در محصولات خود استفاده می کرد.

این موتور 6 سیلندر خطی در دو مدل با حداکثر قدرت 355 و 394 اسب بخار و حداکثر گشتاور معادل 495 و 550 نیوتن متر در محصولات جگوار و لندرور استفاده خواهد شد.

برخلاف موتور ولوو که توسط یک سوپرشارژر مکانیکی تغذیه می شود، موتور جگوارلندرور از یک سوپرشارژر الکتریکی برای واکنش سریع تر استفاده می کند. این سوپرشارژر در کمتر از نیم ثانیه به حداکثر دور 120/000 rpm می رسد. همچنین این موتور به یک توربوشارژر دو بخشی به همراه سیستم تنظیم متغیر سوپاپ ها (VVLT) مجهز شده است.

جگوار لندرور در این مورد اعلام کرده که

این موتور توانسته است به همراه سیستم نیمه هیبریدی موسوم به MHEV نه تنها در زمینه بهبود عملکرد بلکه در زمینه کاهش سوخت و گازهای سمی درخشش خوبی از خود نشان دهد.

در واقع سیستم MHEV 48V به یک موتور الکتریکی یکپارچه مجهز است که در زمان برداشتن پا از روی پدال گاز انرژی را ذخیره و آن را مجددا برای کمک به موتور استفاده می کند.

جگوارلندرور مدعی است که موتور جدید در حدود 20 درصد عملکرد بهتری به نسبت موتور قدیمی V-6 دارد و همینطور در حدود 75 درصد به علت استفاده از فیلترهای جدید، آلایندگی کمتری تولید می کند.

جگوار

این موتور در ولورهمپتون انگلستان در کنار موتورهای 4 سیلندر بنزینی و دیزلی تولید خواهد شد. جگوارلندرور در حدود 1.8 میلیارد دلار در این کارخانه سرمایه گذاری کرده است.

این موتور اولین بار در مدل رنجرور اسپرت HST به کار خواهد رفت و این شاسی بلند به کمک موتور مذکور برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 5.9 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

همانند دیگر نسخه ها، HST نیز از طراحی  ظاهری و داخلی خاص بهره خواهد برد که شامل تریم فیبرکربنی، کلیپر ترمزهای قرمز رنگ و همینطور پوشش چرمی خاص به خود بر روی دسته دنده و فرمان می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی