ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

جک دورسی سال قبل ۱.۴۰ دلار از توییتر حقوق گرفت

گزارش شده جک دورسی سال گذشته ۱.۴۰ دلار از توییتر حقوق گرفته و به نظر می‌رسد سال آینده حقوق مدیر عامل توییتر به صورت سمبلیک دو برابر شود. البته این اولین باری است که جک دورسی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گزارش شده جک دورسی سال گذشته ۱.۴۰ دلار از توییتر حقوق گرفته و به نظر می‌رسد سال آینده حقوق مدیر عامل توییتر به صورت سمبلیک دو برابر شود.

جک دورسی

البته این اولین باری است که جک دورسی پس از بازگشت خود به سکان مدیریت توییتر در سال ۲۰۱۵ میلادی حقوق می‌گیرد. دیروز توییتر گزارشی برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فرستاده و حقوق دورسی طی همین گزارش، لو رفته است.

جک دورسی طی سه سال گذشته هیچ گونه حقوق، سود یا پاداشی از این شبکه اجتماعی دریافت نکرده و علت این تصمیم را «تعهد و باور وی به پتانسیل بلند مدت ارزش آفرینی توییتر» عنوان نموده است.

جک دورسی

برخی از رسانه‌ها رابطه مستقیم و جالبی میان حقوق دریافتی و میزان کاراکتر‌های مجاز پست‌های توییتر پیدا کرده‌اند. همانطور که می‌دانید پیشتر کاربران توییتر تنها مجاز بودند که پست‌هایی با ۱۴۰ کاراکتر منتشر کنند. به نظر می‌رسد که بابت هر کدام از این کاراکتر‌ها یک سنت به حساب دورسی ریخته شده است.

البته پرداخت دستمز‌د‌های کم و سلمبیک آنچنان هم در سلیکون ولی غیر معمول نیست و طی ده سال گذشته نمونه‌های زیادی از آن دیده شده که می‌توان به حقوق‌های دریافتی استیو جابز از اپل یا دستمزد اریک اشمیت، سرگی برین و لری پیچ  در گوگل و بسیاری دیگر اشاره کرد.

جک دورسی

همانطور که می‌دانید از زمان راه اندازی شبکه اجتماعی توییتر، کاربران مجبور بودند محدودیت ۱۴۰ کاراکتری را برای پست‌هایشان رعایت کنند اما دو سال پیش این رقم دو برابر شد و توییتر برای کاربرانش محدودیت ۲۸۰ کاراکتری در نظر گرفت.

گفتنی است برخی از کارشناسان با رقم حقوق دریافتی دورسی از توییتر شوخی کرده‌اند و مدعی شده‌اند اگر دستمزد دریافتی‌ وی از این شبکه اجتماعی بالاتر رود، می‌تواند یک گالن بنزین بخرد (البته اگر قیمت بنزین در این کشور ثابت بماند). با این حال توییتر هیچ اظهارنظری درباره‌ی گزارشات منتشر شده نکرده و بعید است دلیلی برای پرداخت این حقوق سمبلیک ارائه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • SAEID DS
    SAEID DS | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    میتونه بره توی آستین تگزاس یک گالن بزنه:)...دونالد ترامپ هم مثل جک دورسی یک حقوق کم و به قول شما سمبلیک داره از دولت ایالات متحده دریافت میکنه

  • MAS CRAFT
    MAS CRAFT | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    همش 1.40 دلار؟ :|

مطالب پیشنهادی