ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محبوب ترین اپلیکیشن چین
نرم افزار و اپلیکیشن

در مورد محبوب ترین اپلیکیشن چین چه می دانید؟

روز گذشته نیویورک تایمز گزارشی در مورد محبوب ترین اپلیکیشن چین منتشر کرد که تاکنون ۱۰۰ میلیون کاربر در خاک این کشور پیدا کرده و سعی دارد با ارائه مقالات و برگزاری آزمون های آنلاین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

روز گذشته نیویورک تایمز گزارشی در مورد محبوب ترین اپلیکیشن چین منتشر کرد که تاکنون ۱۰۰ میلیون کاربر در خاک این کشور پیدا کرده و سعی دارد با ارائه مقالات و برگزاری آزمون های آنلاین اطلاعات عمومی چینی ها را در مورد نظریه های اجتماعی، شی جین پینگ و حزب کمونیست افرایش دهد.

این اپ که Study the Great Nation یا مطالعه یک ملت بزرگ نام دارد توسط واحد تحقیق افکار عمومی اداره مرکزی پروپاگاندای چین و شرکت علی بابا توسعه یافته و شباهت بسیار زیادی به کتاب قرمز کوچک از مائو تسه تونگ دارد.

در محبوب ترین اپلیکیشن چین کاربران میتوانند صرفا با لاگین کردن و خواندن مقالات امتیاز کسب کنند اما برای آنکه مقدار قابل توجهی امتیاز بگیرند باید خیلی تلاش کنند یا دست به تقلب بزنند. یکی دیگر از شرایط کسب نمره در این اپ آن است که کاربر هیچ انتقادی در مورد خود اپ یا دولت مطرح نکند. اما حتی در صورت مطرح شدن انتقاد در بخش کامنت ها هم اپلیکیشن انتقادات را نمایش نمی دهد.

محبوب ترین اپلیکیشن چین

طبق گزارشات مدارس، کسب و کارها و دفاتر دولتی چین همگی از سیستم امتیازدهی این اپ که عنوان محبوب ترین اپلیکیشن چین را به دست آورده است برای تشویق افراد و در موارد بدتر تنبیه آنها استفاده می کنند و جالب آنکه کارکنان سازمان های دولتی چین براساس میزان استفاده شان از این اپ رتبه بندی می شوند و کارفرماها نیز نیروهای خود را موظف کرده اند که به صورت مرتب اسکرین شات هایی از نمره خود را برایشان ارسال نمایند.

یکی از کارکنان دولتی چین در مصاحبه ای که با نشریه صبح جنوب چین داشت در این باره گفت:

به ما گفته شد که باید روزانه ۳۰ امتیاز بگیریم. من میتوانم این امتیاز را صرفا با باز گذاشتن گوشی روی اپ ها و پخش مستمر ویدیوها به دست بیاورم هرچند باید برای این کار تغییراتی را در تنظیمات موبایلم بدهم تا اپلیکیشن بعد از مدت زمانی مشخص بسته نشود.

نیویورک تایمز گزارش داده دولت چین دفاتری را برای بررسی میزان استفاده کارکنان از این اپ باز کرده و آنهایی که نمی توانند امتیاز لازم را در محبوب ترین اپلیکیشن چین کسب کنند مجبور به نوشتن گزارش های انتقادی درمورد خودشان می کند.

کارکنان دولتی چین که امتیاز لازم را در اپ کسب نکنند باید گزارشات انتقادی از خود بنویسند

اما کسب امتیاز در این برنامه مزایایی هم برای کارکنان دولتی دارد و مثلا اگر امتیاز خوبی در آن بدست بیاورید میتوانید از تخفیف های ویژه برخی کسب و کارها استفاده کرده یا مجوز ورود به مناطق توریستی چین را دریافت کنید.

کاربران این اپ همچنین میتوانند از آن برای ارسال پیامک، برقراری تماس تلفنی و ویدیو چت با افراد حاضر در اپلیکیشن استفاده نمایند ضمن آنکه سازگاری لازم میان این اپ و پیام رسان DingTalk (محصول علی بابا) برقرار شده و این یعنی دولت چین به برخی اطلاعات محرمانه و خصوصی کاربران اپ مذکور دسترسی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ADCFY
    ADCFY | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    به نحوی ذهنیت افراد (افکار عمومی) رو میخوان به طرز فکر خاصی مجبور کنن از جمله انتقاد نکردن (در کامنت ها و فقط تعریف کردن) ،ارائه محتوای خاص و اجبار و رتبه بندی کارکنان برای استفاده از این اپلیکیشن و... اگر چه شاید محتواش گاها مفید باشه اما اجبار و کنترل به این شیوه اصلا خوب نیست و چه بسا مشخصه که حریم خصوصی هم رعایت نمیشه و دولت به این شیوه افکار عمومی رو داره کنترل میکنه

  • enrix
    enrix | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    تموم اپ های چینی رو هم بررسی کردم نسخه دسکتاپشون افتضاحه چرا اکثر شرکتهای مجری پیام رسان نسخه های دسکتاپ اپ هاشون بدون فریم ورک میزنن؟؟؟ خیلی بده یه بار qt رو بگیرن ادیت کنن ؟؟

  • rahbari
    rahbari | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    به به چین هم آینه آموزشی شده. به زودی نمونه هایی رو خواهیم دید که باید منویات رو مطالعه کنید و امتحان پنج نمره ای بدید. حکومت های تمامیت خواه گند شایسته سالاری را دراوردن.

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    تلسکرین مدرن

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    کافی بود این اتفاق تو ایران میفتاد ، اونوقت بود که آمریکا دوباره چوب حقوق بشرش رو برامون آماده میکرد

    • enrix
      enrix | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

      یعنی الان چندین ساله از ولایت فقیه و رهبری و برخی احزاب خاص تو روزنامه ها و کتب و مجلات و صدا و سیما تبلیغ میکنن به خاطر اینا اومده مستقیما تحریم کرده ؟؟؟

    • آریا
      آریا | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

      امریکا چوب حقوق بشرش رو سر چین هم همیشه بوده و هست .شما خبر نداری

مطالب پیشنهادی