ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ 5G
تکنولوژی

هواوی امیدوار است چیپ 5G خود را به اپل بفروشد

هواوی بر خلاف تصور تمامی تحلیلگران صنعت تکنولوژی قصد دارد که چیپ 5G خود را منحصراً به اپل بفروشد. البته اگر آمریکا کمپانی هواوی و خرید تجهیزات 5G این شرکت را تحریم نمی‌کرد، همکاری دو شرکت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

هواوی بر خلاف تصور تمامی تحلیلگران صنعت تکنولوژی قصد دارد که چیپ 5G خود را منحصراً به اپل بفروشد. البته اگر آمریکا کمپانی هواوی و خرید تجهیزات 5G این شرکت را تحریم نمی‌کرد، همکاری دو شرکت می‌توانست مفید باشد و دیگر کمپانی های حاضر در این بازار را نگران کند.

چیپ 5G

به گزارش Engadget، هواوی امیدوار است که بتواند مودم های Balong 5000 خود را به صورت کاملاً انحصاری برای شرکت اپل بفرستد و کمپانی کوپرتینوی به مشتری مستقیم مودم‌های 5G این برند چینی بدل گردد.

گفتنی است که اپل در جایگزین کردن چیپ های سلولی 4G خود با مدل های 5G جدیدتر خود دچار مشکل شده و خرید مودم های 5G هواوی می‌تواند کلید حل مشکلات فعلی این شرکت باشد.

چیپ 5G

گزارشات حاکی از آن است که اپل منتظر شریک قدیمی خود یعنی اینتل مانده تا این شرکت مودم های 5G مناسب برای آیفون را تولید کند. با این وجود، احتمال دارد که چیپ های این شرکت تا سال ۲۰۲۰ تولید نشوند.

از سوی دیگر شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل قصد ندارد از چیپ 5G کوالکام، سامسونگ یا مدیاتک استفاده کند. بنابراین هواوی آخرین گزینه باقی مانده روی میز اپل به شمار می‌رود و قرارداد همکاری میان این دو شرکت می‌توانست مشکلات اساسی کمپانی کوپرتینویی را حل کند.

چیپ 5G

با این حال تصویب قوانین تحریم هواوی توسط آمریکا که به گفته‌ی سازمان ملل انگیزه سیاسی دارد، احتمال همکاری این دو شرکت را بسیار پایین آورده و امضای قراداد را تا حدودی غیر ممکن کرده است.

خرید تجهیزات 5G هواوی توسط اپل به احتمال زیاد تبعات منفی زیادی برای این شرکت دارد و با توجه به جو منفی بوجود آمده علیه برند چینی، اعتماد کاربران از آیفون ها نیز سلب خواهد کرد. با این حال هواوی هنوز امیدوار است که چنین اتفاقی رخ دهد و اپل به مشتری اختصاصی تجهیزات 5G این برند بدل گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mahdi
    mahdi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸

    قرن جدید نوبت رشد شرکت چینی هستیم

  • آریا
    آریا | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

    اپل احمقه اگه چنین کاری کنه

    • Farid
      Farid | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

      پس بره از کوالکام بخره که با هم مشکل اساسی دارن یا مدیاتک دربه داغون که تراشه هاش تعطیله ، در حال حاضر فقط هواوی گزینه عالی براشه

      • آریا
        آریا | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

        اینتل گزینه خوبیه.

مطالب پیشنهادی