ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معتادان موبایل
تکنولوژی

خطر موبایل به دستان در جاده ها از افراد مست بیشتر است

یک شرکت تحلیل داده به نام Zendrive اخیرا تحقیقی را براساس دیتای به دست آمده از رانندگان (پس از طی مسیری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد کیلومتر) منتشر کرده است. طبق نتایج این تحقیق، موبایل به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

یک شرکت تحلیل داده به نام Zendrive اخیرا تحقیقی را براساس دیتای به دست آمده از رانندگان (پس از طی مسیری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد کیلومتر) منتشر کرده است. طبق نتایج این تحقیق، موبایل به دستان زمانی که پشت فرمان باشند خطرناک ترین راننده ها هستند و خطرشان حتی از افرادی که نوشیدنی های الکلی مصرف کرده اند نیز بیشتر است.

براساس این گزارش سال گذشته ۶۲۲۷ عابر پیاده در سر دنیا جان خود را از دست دادند که علت این حوادث نیز حواس پرتی راننده موبایل به دست آن بوده است.

Zendrive در گزارش خود مدعی شده که موبایل به دستان در ۲۸ درصد کل زمان رانندگی خود جاده را نادیده می گیرند و ۱.۵ برابر مردم عادی در خیابان ها رانندگی می کنند و زمانی که در حین رانندگی از موبایل استفاده می کنند سه برابر زمان های عادی است.

معتادان موبایل
با وجود آنکه ۹۰ درصد مصاحبه شوندگان اعلام کردند ایمن رانندگی می کنند، ۴۷ درصدشان در ۱۰ درصد زمان هایی که پشت فرمان حضور دارند از موبایل استفاده می کنند و این راننده ها آنطور که موسسه آماری Zendrive می گوید بیشتر از افرادی که تحت تاثیر نوشیدنی های الکلی قرار دارند دچار حواس پرتی می شوند.

طبق یکی از تست ها، افراد موبایل به دست در حین رانندگی با همان مشکلاتی روبرو می شوند که در افراد مست با سطح الکل خون .08% مشاهده شده.

علاوه بر این، طبق آنچه در این پژوهش آمده احتمال آنکه کاربران موبایل دچار تصادف شوند و با سرعت عمل کمتری ترمز بگیرند (۹ درصد کندتر از افراد عادی) بیشتر است. این افراد به طور معمول عادت دارند که ماشین های جلویی خود را با فاصله اندکی دنبال کنند و بعد از گرفتن ترمز نیز ۱۹ درصد کندتر از مواقع عادی سرعت ماشین خود را به حالت نرمال بر می گردانند.

Zendrive در پژوهش خود به مطالعه ای استناد کرده که توسط بنیاد AAA و در رابطه با ایمنی حمل و نقل صورت گرفته و براساس آن بیشترین تعداد افراد مست بین ساعت های ۱۲ شب تا ۳ صبح در خیابان ها تردد می کنند و رانندگان موبایل به دست نیز بین ساعت های ۷ صبح تا ۶ عصر به بالاترین تعداد خود در خیابان ها می رسند و این یعنی افرادی که به خاطر استفاده از موبایل دچار حواس پرتی می شوند به مراتب بیشتر از آنهایی هستند که تحت تاثیر الکل رانندگی می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی